Kredi kartınız, banka kartınız veya ön ödemeli kartınıza ait hesap hareketlerinde bilginiz dâhilinde olmayan, şüpheli veya hatalı işlemler için itiraz hakkınız bulunuyor. Harcama itirazı süreçleri ve süreleri Ulusal ve Uluslararası kurallarla belirlenmiş olup, bankalar ve tüm müşterilerilerini bağlayıcı konumdadır. Harcama itirazı gerekli koşullar altında tüm bankalar ve harcamalar için yapılabilir.
Banka veya kredi kartlarınız ile yapılan bu tür şüpheli işlemlere itiraz kart hamili tarafından kartın ait olduğu bankaya şubeden veya ilgili bankanın sitesinde yer alan “Harcama İtiraz Formu” nu doldurularak yapılır ve banka tarafından işlemin yapıldığı iş yerine bu talep iletilir. İlgili banka da iş yerinden itiraza konu olan işlem ile ilgili detayları talep eder.
Talep edilen detayların yetersiz olması durumunda kart sahibi haklı bulunursa, itiraz
edilen işlem tutarı iş yeri bankası tarafından ilgili iş yerinden tahsil edilir ve
kartın ait olduğu bankaya aktarılır.
Payco ön ödemeli (prepaid) kartlarınız ile
yapılan şüpheli işlemlerde ise 0 (850) 242 72 98
numaramızdan arayarak ya da web sitemizde bulunan harcama itirazı formunu
doldurarak harcama itirazında bulunabilirsiniz.
PayCO Kartınız ile gerçekleştirdiğiniz harcamaların iadesi veya itirazı ile ilgili taleplerinizi, sisteme kayıtlı e-posta adresiniz üzerinden destek@payco.com.tr adresine iletmeniz gerekmektedir.
Uluslararası işlem itirazları kuralları gereği işlem itirazı yazılı olarak iletilmektedir. İtiraz süreci işlem tipi ve itiraz nedenine göre 30 ile 180 gün arasında değişebilmektedir. İşlem itirazlarınızı bankanıza ait şubelerden veya bankanızın internet sitesinde yer alan harcama itiraz formunu doldurarak yapabilirsiniz. İnternet sitesi üzerinden aldığınız formun çıktısını alıp bankanızın yönergelerine uygun bir şekilde doldurmalı daha sonra da mail yolu ile bankanıza ulaştırmalısınız. İtirazınızı mümkün olan en kısa süre içerisinde tarafımıza bankanıza iletmeniz gerekmektedir. Ayrıca itiraz formunuzda ilgili harcamanız ve itiraz nedeninize göre bankanız sizden destekleyici bilgi ve belgeleri talep edebilir. Payco ön ödemeli (prepaid) kartlarınız ile olan harcama itirazlarınızı ise 0(850) 242 72 98 numaramızdan arayarak ya da web sitemizde bulunan harcama itirazı formunu doldurarak yapabilirsiniz.
Payco.com.tr web sitesi üzerinden sadece Payco ön ödemeli kartınızla ilgili harcama itirazı yapabilirsiniz.
Payco Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri A.Ş. yapılan ödemelere sadece aracılık etmektedir. Banka ve kredi kartlarınızla ilgili harcama itirazı yapabilmek için alışveriş yapılan kartınızın bağlı bulunduğu bankaya başvurmanız gerekmektedir.0 (850) 242 72 98
numaramızdan arayarak ya da web sitemizde bulunan harcama itirazı formunu doldurarak harcama itirazınızı bize iletebilirsiniz.
Payco Ön Ödemeli kartlarla ilgili harcama itirazları 0 (850) 242 72 98 nolu çağrı merkezimizden veya harcamaitirazi@payco.com.tr üzerinden yapılır. Ön ödemeli kart işlem itirazları için müşteri temsilcilerimizden ya da harcamaitirazi@payco.com.tr üzerinden gönderilen harcama itiraz formu doldurularak harcama itirazında bulunulur. Uluslarası harcama itirazı kuralları gereği harcama itirazı tarafımıza harcama itirazı formu aracılığı ile yazılı olarak iletilmelidir.
Visa, Mastercard gibi kredi kartı kuruluşları kurallarına göre işlem itirazlarının belli bir süre içinde gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
İşlem itirazları değerlendirilirken, karşı bankanın veya işyerinin sunduğu belgeler de incelenmektedir. Bu inceleme süreci Visa, Mastercard kurallarına göre, 60 ile 180 gün arasında değişmektedir. Bu sürenin sonunda harcama itirazlarına ilişkin tarafınıza e-posta ile sonuçla ilgili bilgi gelir.
Not: Payco ön ödemeli kart kullanıcılarının olası şüpheli işlemler dolayısıyla ön ödemeli kartlarını geçici veya sürekli kullanıma kapatılması için 0(850) 242 72 98 nolu çağrı merkezimizi arayarak veya Payco Cüzdan uygulaması üzerinden işlemlerini gerçekleştirebilirler.
2024 PayCO Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri A.Ş. Tüm Hakları Saklıdır.