Kredi kartınız, banka kartınız veya ön ödemeli kartınıza ait hesap hareketlerinde bilginiz dâhilinde olmayan, şüpheli veya hatalı işlemler için itiraz hakkınız bulunuyor. Harcama itirazı süreçleri ve süreleri Ulusal ve Uluslararası kurallarla belirlenmiş olup, bankalar ve tüm müşterilerilerini bağlayıcı konumdadır. Harcama itirazı gerekli koşullar altında tüm bankalar ve harcamalar için yapılabilir.
Banka veya kredi kartlarınız ile yapılan bu tür şüpheli işlemlere itiraz kart hamili tarafından kartın ait olduğu bankaya şubeden veya ilgili bankanın sitesinde yer alan “Harcama İtiraz Formu” nu doldurularak yapılır ve banka tarafından işlemin yapıldığı iş yerine bu talep iletilir. İlgili banka da iş yerinden itiraza konu olan işlem ile ilgili detayları talep eder.
Talep edilen detayların yetersiz olması durumunda kart sahibi haklı bulunursa, itiraz edilen işlem tutarı iş yeri bankası tarafından ilgili iş yerinden tahsil edilir ve kartın ait olduğu bankaya aktarılır.
Payco ön ödemeli (prepaid) kartlarınız ile yapılan şüpheli işlemlerde ise 0 (312) 441 68 69 numaramızdan arayarak ya da web sitemizde bulunan harcama itirazı formunu doldurarak harcama itirazında bulunabilirsiniz.
Payco.com.tr web sitesi üzerinden sadece Payco ön ödemeli kartınızla ilgili harcama itirazı yapabilirsiniz. 0 (312) 441 68 69 numaramızdan arayarak ya da web sitemizde bulunan harcama itirazı formunu doldurarak harcama itirazınızı bize iletebilirsiniz.
Payco Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri A.Ş. yapılan ödemelere sadece aracılık etmektedir. Banka ve kredi kartlarınızla ilgili harcama itirazı yapabilmek için alışveriş yapılan kartınızın bağlı bulunduğu bankaya başvurmanız gerekmektedir.
Payco Ön Ödemeli kartlarla ilgili harcama itirazları 0 (312) 441 68 69 nolu çağrı merkezimizden veya harcamaitirazi@payco.com.tr üzerinden yapılır. Ön ödemeli kart işlem itirazları için müşteri temsilcilerimizden ya da harcamaitirazi@payco.com.tr üzerinden gönderilen harcama itiraz formu doldurularak harcama itirazında bulunulur. Uluslarası harcama itirazı kuralları gereği harcama itirazı tarafımıza harcama itirazı formu aracılığı ile yazılı olarak iletilmelidir.
Visa, Mastercard gibi kredi kartı kuruluşları kurallarına göre işlem itirazlarının belli bir süre içinde gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
İşlem itirazları değerlendirilirken, karşı bankanın veya işyerinin sunduğu belgeler de incelenmektedir. Bu inceleme süreci Visa, Mastercard kurallarına göre, 60 ile 180 gün arasında değişmektedir. Bu sürenin sonunda harcama itirazlarına ilişkin tarafınıza e-posta ile sonuçla ilgili bilgi gelir.
Not: Payco ön ödemeli kart kullanıcılarının olası şüpheli işlemler dolayısıyla ön ödemeli kartlarını geçici veya sürekli kullanıma kapatılması için 0 (312) 441 68 69 nolu çağrı merkezimizi arayarak veya Payco Cüzdan uygulaması üzerinden işlemlerini gerçekleştirebilirler.
2022 Payco Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri A.Ş. Tüm Hakları Saklıdır.