PAYCO
Genel Şartlar
A – KAYIT
-
a) Payco yazılımının müşteri tarafından kullanılması, Payco ile
sözleşme akdedilmesi ve kayıt işlemlerinin tamamlanması koşuluna
bağlıdır.
-
b) Sözleşme akdedilmeden önce ve ayrıca sözleşmenin yürürlük süresi
içinde Payco müşterinin iletişim bilgilerini onaylama yetkisine
haizdir.
-
c) Payco, müşteri tarafından yüklenen bilgileri onayladığı tarihte
sözleşme yürürlük ve geçerlilik kazanacaktır.
B – KULLANIM KOŞULLARI
-
a) Sözleşmenin taraflarca kabul edilmesi, Payco ve müşteri arasında
akdedilen sözleşmenin ayrılmaz bir parçası olan ve tarafların
karşılıklı hak ve yükümlülüklerini düzenleyen genel şartların kabul
edildiği anlamına gelecektir.
-
b) Payco, aşağıda belirtilen konulardaki haklarını saklı
tutmaktadır: – Sözleşme akdedilmeden önce müşteriyi telefon
ile arama ve özellikle sözleşmenin akdedilmesine yönelik
görüşmelerin şartlarını kesinleştirmek üzere, kayıt formunda
girilmiş olan bilgileri doğrulama; ve/veya, – herhangi bir
gerekçe belirtilmeden sözleşme teklifi göndermeme veya müşteri
tarafından gönderilen teklifi kabul etmeme.
-
c) Payco, sözleşmenin akdedilmesinden önce, Genel İşlem Şartlarının
ilgili maddelerinde belirtilen belgelerin sunulmasını talep
edebilecektir.
- d) Sözleşme ve Genel İşlem Şartları ayrılmaz bir bütündür.
-
e) Genel İşlem Şartları ve sözleşme hükümleri arasında çelişki
bulunması halinde, sözleşmenin geçerliliğine üstünlük tanınacaktır.
C – YAZILIM ÇALIŞMA PRENSİPLERİNE İLİŞKİN GENEL
ESASLAR
-
a) Payco, internet sitelerinden sipariş edilen ürün ve hizmetler
için müşterilerin, tüketiciler tarafından yapılan ödemeleri kabul
edilmesi ve işleme alması amacıyla Payco yazılımını kullanmalarını
sağlamayı kabul ve taahhüt eder.
-
b) Müşteri, Payco’nun banka, kredi veya finans kurumu olmadığını ve
hizmetin bankacılık hizmeti olmadığını, ödeme için yazılım tahsisi
hizmeti olduğunu, Payco’nun tüketici ödemesi ile ilgili bir yediemin
olarak değil, sadece yazılım tahsisi hizmeti sunduğunu kabul eder.
-
c) Müşteri, Payco yazılımının kullanılması karşılığında sözleşme
ve/veya Genel İşlem Şartlarında belirtilen tutar kapsamında komisyon
veya sabit ücret ödemekle yükümlü olacağını kabul eder.
-
d) Müşteri, Payco yazılımının kullanılması için ortaklar tarafından
sunulan ve tedarik edilen ürün ve sistemlerin kullanılması
gerektiğini bildiğini, bu nedenle ortakların ürün ve sistemlerinin
kullanım koşullarına göre Payco yazılımının kullanımını korumak ve
gerekli durumlarda güncellemekle yükümlü olduğunu bildiğini beyan
eder.
-
e) Payco, taraflar arasında mün’akit sözleşme ve Genel İşlem
Şartlarında belirtilen komisyon oranlarının içeriğini tek taraflı
olarak değiştirme yetkisine haizdir.
-
f) Payco ve internet siteleri arasında iletişimin sağlanması için
gerekli olan sistem araçlarının müşteri tarafından uygulamaya
sokulmasını sağlayacaktır. Sistem araçlarının uygulamaya girmesiyle
internet sitesi yazılımına entegre olacaktır.
-
g) Payco yazılımı uygulaması sadece müşteri tarafından müşteri
internet sitelerinde kullanılacaktır. Payco tarafından izin verilen
internet sitelerinin faaliyet konusunun değişmesi hâlinde, söz
konusu değişiklik derhal Payco’ya bildirilecek olup, yeni içeriğin
Payco standartlarına uygun olmadığının tespit edilmesi halinde,
Payco verilen hizmeti herhangi bir ihbara lûzum olmaksızın sona
erdirebilecek veya askıya alabilecektir.
-
h) Payco, yazılımının internet sitelerine ne şekilde kurulacağı ve
nasıl uygulanacağı konularında kullanım desteği verme ve talimatlar
verme yetkisine haizdir. Verilen talimatlar sadece Payco tarafından
değiştirilebilir. Payco tarafından yapılan değişiklikler 7 gün
öncesinden müşteriye bildirilecektir.
-
i) Payco, yetkisiz kişiler tarafından bilgilere erişilmesinin
engellenmesi amacıyla Payco yazılımını en yüksek güvenlik
sertifikası ile donatmak için çaba gösterecektir.
-
j) Müşteri, tüketicinin Payco yazılımı aracılığıyla yaptığı işlemle
ilgili olarak internet sitelerinde işlenen verilere yönelik etkili
güvenlik standartları sağlayacaktır. Müşteri, internet sitelerini ve
sunucuları, uygun deneyime ve uzmanlığa sahip üçüncü şahıslar
aracılığıyla sağlanan korumalarla virüs saldırıları veya üçüncü
şahıs saldırılarından korumakla yükümlüdür. Payco, kendi sistemine
yönelik etkili güvenlik standardı sağlayacaktır. Payco, kendi
sitelerini ve/veya sunucularını, uygun deneyime ve uzmanlığa sahip
üçüncü şahıslar aracılığıyla sağlanan korumalarla virüs saldırıları
ve üçüncü şahıs saldırılarından korumakla yükümlüdür.
-
k) Payco, özellikle sistem ortakları tarafından gerçekleştirilen
güvenlik standardı değişikliklerinin sonucunda güvenlik standardını
değiştirme hakkını saklı tutar.
-
l) Müşteri, tüketiciler tarafından yapılan ödemelere ait
provizyonların ortaklar tarafından belirtilen koşullar kapsamında
gerçekleştirildiğini bildiğini, ortakların sitelerine yönelik
ihlâller veya saldırılara yönelik olarak Payco’nun herhangi bir
sorumluluğu bulunmadığını beyan eder.
-
m) Müşteri, ortaklılık yapısında, faaliyet alanında, adres vesair
iletişim bilgilerinde meydana gelecek değişiklikleri Payco’ya 7 gün
içerisinde bildirmekle yükümlüdür. Bilgilerin noksanlığı veya
değişikliklerin zamanında bildirilmemesi halinde Payco, müşteri ile
akdetmiş olduğu işbu sözleşmeyi dilediği takdirde feshedebileceği
gibi, hizmet vermeyi geçici bir süre durdurabilir.
D – YÖNETİM ARAYÜZÜ
-
a) Payco, Payco yazılımına ait web yönetim arayüzü için müşteriye
erişim sağlayacaktır.
-
b) Yönetim arayüzüne erişim sağlanması amacı doğrultusunda müşteri,
Payco’dan sayılar ve harflerden oluşan bir şifre alacak ve bu şifre
ile Payco yazılımı yönetim bölümüne giriş sağlayacaktır.
-
c) Müşteri, şifreyi gizli tutmakla, yetkisiz şahıslara ifşa
etmemekle ve şifrenin tahsis amacı haricinde başkaca amaçlar için
kullanılmasını önlemekle yükümlüdür. Payco, müşteri tarafından
şifrenin kaybedilmesi veya açığa çıkması durumunda herhangi bir
sorumluluğa sahip olmadığı gibi, kusurun Payco’ya ait olduğu
kanıtlanmadığı müddetçe üçüncü şahıslar tarafından müşteriye
verilecek zararlardan da sorumlu değildir.
MÜŞTERİNİN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
-
a) Müşterinin sistem araçlarında değişiklik yapmasına, sistem
tarafından öngörülenler dışında işlevlerine müdahalede bulunmasına
veya sistem araçlarının kurulum ve kullanım talimatlarının aksine
hareket etmesine izin verilmez.
-
b) Müşteri, internet sitelerinde kullanım amacıyla düzenlenmiş olan
Payco yazılımı özelliklerine ilişkin bir açıklamayı ve Genel İşlem
Şartları ekinde bulunan güncel “Payco Yazılımı Aracılığıyla Ödeme
Yapılmasına İlişkin Kurallar” metnini internet sitelerinde
yayınlayacaktır.
-
c) Müşteri, aşağıda belirtilen bilgileri kendi internet sitelerinde
tüketicilere sunmakla yükümlüdür:
İnternet siteleri aracılığıyla sunulan ürünler ve hizmetlerin ayrıntılı
açıklamaları,
Ürün iadesi ve ödeme iadesi politikası, müşteri hizmeti ihtiyaçları için
müşterinin e-posta adresi ve telefon numarası dahil olmak üzere iletişim
bilgileri,
Müşterinin Ticaret Sicili’nde belirtilen merkez adresi,
Ödeme para birimi,
Mevcut olması hâlinde satış kısıtlamaları veya yasal kısıtlamalar (Örnek:
En düşük yaş v.s.),
Teslimat şartları, * Şahsî bilgileri koruma politikası,
Müşteri tarafından sunulan işlem güvenliği yöntemleri.
-
d) Müşteri, internet sitelerinde sunulan ürünler veya hizmetler
hakkında bilgi sağlamakla yükümlüdür. Müşterinin bu hüküm gereğince
bilgi sağlamaması ve talebe rağmen verilmemesi/iletilmemesi hâlinde,
Payco, bilgisi verilmeyen ürünlerin ödemesine konu olan işlemi
yapmayı reddetmek veya müşterinin Payco yazılım sistemine erişimini
tamamen engellemek yetkisine haizdir.
-
e) Müşteri, gerçekleştirilen işlemlerin Kontrol Paneli’nden takip
edilmemesi sonucu ortaya çıkacak tüm zararlardan münhasıran sorumlu
olacağını kabul ve taahhüt eder.
-
f) Müşteri, internet sitelerinde satışı yasal olmayan ürünler ve
hizmetler sunmayacaktır. Payco tarafından, müşteri internet
sitelerinde satışı hukuka aykırı olan ya da Payco ilkelerine ters
düşen, özellikle aşağıda belirtilen ürünlerin veya hizmetlerin
sunulduğunun tespiti hâlinde, bu ürünlere veya hizmetlere ilişkin
ödemeleri reddetme veya Payco yazılımının kullanılmasını tamamen
durdurma yetkisi vardır:
Pornografik ürünler veya erotik nitelikteki hizmetler,
Çocuk pornografisi gösteren veya teşvik eden ürünler ve pornografi
dağıtımı suçunun işlendiğine dair işaretler gösteren diğer cinsel
uygulamalar,
Uyuşturucu ve psikotropik maddelerin veya zehirlerin yaygınlaştırılması,
Reçeteli verilen ilâçların satışı,
Suça teşvik edebilecek veya neden olabilecek veya telif hakkı
korumalarını teknik yollarla ortadan kaldıran ürünlerin satılması veya
hizmetlerin sunulması,
Terör mevzuatı kapsamına giren ürün ve hizmetler,
Üçüncü şahıslar nezdinde Payco’nun itibarını zedeleyebilecek biçimde
hakaret, sövme içeren diğer ürünler veya hizmetler,
Bahis borçları veya kumar kazançları için kumar faaliyetinin yeri ve
türünden bağımsız olarak ödeme yapmak,
Üçüncü kişilerin fikrî ve sınaî mülkiyet haklarını ihlâl eden ürünler.
-
g) Yukarıda sayılan sebeplere bağlı olarak ödeme işleminin
reddedilmesi veya Payco yazılımına erişimin tamamen askıya alınması
sözleşmenin Payco tarafından ihlâlini teşkil etmez.
-
h) Müşteri ürünlerin ve hizmetlerin satışı sonucunda Payco’nun bir
zarara uğraması hâlinde, müşteri Payco’nun uğradığı müspet ve menfî
ve manevî zararı tamamen tazmin etmekle yükümlüdür. Müşteri,
internet sitelerinde sunulan ürünlerin ve hizmetlerin işbu maddede
belirtilenler arasında yer alıp almadığını veya kanunlar tarafından
yasaklanıp yasaklanmadığını sürekli olarak kontrol etme ve hukuka
aykırı ürün ve hizmetlerin internet sitesinde teşhir edilmesine veya
satılmasına engel olmakla yükümlüdür.
-
i) Müşteri, internet siteleri üzerinden satılan her ürün ve/veya
hizmet için fatura kesecek ve bu faturaların birer nüshasını
saklayacaktır.
PAYCO’NUN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
-
A) Payco’nun Ödemenin Yapılmasını Reddetme ve Payco Yazılımı veya
Yönetim Ara Yüzüne Erişimi Engelleme Hakkı:
-
a) Payco, özellikle aşağıdaki durumların meydana gelmesi hâlinde,
müşteri tarafından yapılan ödemelerin işlenmesini reddetme hakkına
sahip olacaktır:
İşlemin yasal hükümlere uygun olmadığına yönelik bir şüphe varsa,
İşlemin, işlemde kullanılan kredi kartının hamilinin bilgisi dışında
yapıldığına yönelik bir şüphe varsa,
İşlemin, işlemde kullanılan banka hesabı sahibinin bilgisi dışında
yapıldığına yönelik bir şüphe varsa,
İşlemin gerçek bir işlem olmadığına (testler hariç) yönelik bir şüphe
varsa.
-
b) Payco, özellikle aşağıdaki durumların meydana gelmesi halinde,
Payco yazılımına veya yönetim arayüzüne erişimi engelleme hakkına
sahip olacaktır:
Müşterinin internet sitelerinden Payco yazılımına yönelik bilgisayar
virüsü tehdidi varsa,
İnternet sitesinde sözleşme ve Genel İşlem Şartlarında belirtilen
bilgiler yer almıyorsa,
İnternet sitelerinde yasadışı nitelikli ürünler veya hizmetlerin
sunulduğunu ve ayrıca müşteri internet sitelerinde yasadışı içerik
bulunduğu anlaşıldı ise,
İnternet sitelerinde sunulan ürünler veya hizmetler ve ayrıca internet
sitelerinin içeriği sözleşmede veya Genel Şartlarında belirtilen ilkeler
veya yükümlülüklerle tutarlı değilse,
-
c) Payco yazılımının kullanıma kapatılması hâlinde, sözleşme ve
Genel İşlem Şartları sona erdirilecek ve sona erme gününe kadar
doğan alacaklar müşteri tarafından tahsil edilecektir.
-
B) Payco Yazılım Bakımı, Kesintiler ve Arıza Çözümleri: a) Payco,
Payco yazılımının düzgün olarak çalışması için gerekli olan sürekli
bakımı, donanımı ve yazılımı sağlayacaktır. Bununla bağlantılı
olarak Payco’nun, ilgili sunucuların çalışmasını geçici olarak
durdurma veya sınırlandırma hakkı saklıdır. b) Payco, kesintilerin
işgünleri dışındaki günlerde özellikle akşam veya gece saatlerinde
(19:00 – 06:00 saatleri arasında) gerçekleştirilmesi için
azami özen gösterilecek olup, acil durumlarda bu gün ve saatler
dışında da kesinti olabilecektir. c) Payco, acil durumlar dışında
eposta mesajı göndererek müşteriyi kesinti hakkında önceden
bilgilendirecektir. d) Payco, yönetim arayüzüne kesintisiz erişim
sağlanacağını veya Payco yazılımının kesintisiz çalışacağını garanti
etmemektedir. Payco, ödemelerin zamanında işlenmesini sağlamak üzere
çaba gösterecek olup, sistem ortakları olan bankalar gibi üçüncü
kişilerden kaynaklanan sorunlar nedeniyle, bu işlemlerin zamanında
gerçekleşmemesinden sorumlu değildir. Ancak, kesintilerin hizmetin
alınmasını ciddî ölçüde sekteye uğratması hâlinde, müşterinin
sözleşmeyi Payco’ya bir hafta önceden yazılı ihtar çekmek suretiyle
tek taraflı olarak bilâ tazminat feshetme hakkı vardır. C) Kişisel
Bilgilerin Korunması:
-
a) Müşteri, tüketicilere ve şahsına ait kişisel bilgilerin sadece
işbu belirtilen hizmetlerin verilmesini temin amacıyla Payco
tarafından işlenmesini (sisteme tanımlamak ve kaydetmek) kabul
etmektedir.
-
b) Payco tarafından müşterinin iletişim bilgileri sadece Payco ile
iletişime geçme amacıyla kullanılmaktadır. Aşağıda belirtilen
kişiler ve durumlar hariç olmak üzere bu bilgiler üçüncü şahıslarla
paylaşılmamaktadır: – Payco çalışanları, – Payco’nun
kişisel bilgilerin işlenmesi (sisteme tanımlanması ve kayıt etmek)
konusunda görevlendirdiği üçüncü kişiler, – Yasal görevlerin
yerine getirilmesi için gerekli olan durumlar.
-
c) Payco, müşteri internet adresi, iletişim bilgileri ve yetkili
kişi bilgilerini ancak müşterinin ticarî faaliyetlerine herhangi bir
katma değer sağlaması durumunda, bir iş ortağı ile
paylaşabilecektir. Bu gibi bir durumda Payco, müşterinin sadece
iletişim bilgilerini paylaşmakta olup, iş ortağı ile müşteri
arasında kurulacak herhangi bir ticarî ilişkinin veya bu ilişkiden
doğabilecek herhangi bir uyuşmazlığın tarafı olmayacaktır.
-
d) Müşteri, Payco’nun bir şikâyeti işleme aldığı durumlarda, ödeme
kartları aracılığıyla gerçekleştirilen işlemlere yönelik
şikâyetlerin çözülmesi amacıyla tüketicilerin kişisel bilgilerini
Payco ile paylaşacaktır. Müşteri, Payco’nun kişisel bilgilerinin
Payco ile belirtilen amaç için paylaşılabilmesine dair bir sözleşme
yapmakla yükümlü olup, Payco bu sözleşmenin yapılmamış olmasından
dolayı sorumlu olmayacaktır. Şu kadar ki; Payco bu kişisel verilerin
“gizli bilgi” olduğunun, kendisine bu amaçla verilen kişisel
bilgilerin gizliliğini temin için gerekli özeni göstermekle yükümlü
olduğunun bilincindedir.
-
e) Payco, yürürlükteki yasal hükümler gereğince sır kapsamına giren
her türlü bilgiyi gizli tutacaktır.
ŞİKAYET PROSEDÜRÜ
Müşteri, Payco tarafından sağlanan hizmetlere ilişkin şikâyetleri aşağıda
belirtilen şekillerde haber verir: – Yetkili çalışana iletişim
telefon numarasından ulaşarak, – …………… eposta adresine, veya
– Payco’nun ………………….. adresine iadeli taahhütlü posta göndermek
suretiyle, müşteri, sözleşmede belirtilen telefon numarasının devamlı
surette çalışan bir yardım hattı veya çağrı merkezi olmadığını bilmekte
ve kabul etmektedir. Yetkili çalışanın veya bir başka kişinin müşterinin
telefonla bildirdiği şikâyeti kabul etmemesi hâlinde, müşteri yukarıda
belirtilen yollardan birini kullanarak şikâyeti yazılı olarak yapmayı
taahhüt eder. Müşteri tarafından yöneltilecek şikâyetler şu ayrıntıları
içereceklerdir: Şikâyet nedeni, işlemde dahil edilen tarafların listesi
ve sorunun ayrıntılı bir listesi ve olası hata mesajlarının içeriği.
Müşterinin şikâyeti telefon yoluyla bildirmesi hâlinde, müşteri
Payco’nun kendisinden talep edeceği iletişim bilgilerini vermekle ve
ayrıca belgelerin, taramaların veya hata mesajlarının içeriğinin v.s.
gönderilmesiyle yükümlü olacaktır. Payco, şikâyetlerdeki eksiklikler
(bildirim eksiklikleri) ile bağlantılı olarak meydana gelen
gecikmelerden sorumlu olmayacaktır. Müşteri, Payco yazılımı ve
işlemlerle ilgili olarak tüketiciler tarafından iletilen şikâyetleri
üçüncü kişiler ile paylaşmayacak ve şikâyetin ilk olarak kendisi
tarafından doğrulanması ile yükümlü olacaktır. Müşteri, sistemsel
sorunlarda tüketicileri bilgilendirmekle yükümlüdür. Müşteri,
tüketicileri Payco çalışanlarına yönlendirmeyecektir. Müşteri ve
tüketiciler arasında meydana gelen uyuşmazlıklar müşteri ve tüketiciler
arasında çözüme ulaştırılacak olup, Payco bu işlemlerden veya
uyuşmazlıklardan sorumlu olmayacaktır. Şikâyetler, Payco tarafından
kendisine ulaşma tarihinden itibaren 7 gün içerisinde yanıtlanmaya
gayret edilecek olup, çözümün ortak ile iş birliği gerektirmesi hâlinde,
ortaktan gerekli bilgilerin alınması için bu süre sınırı
uzatılabilecektir.
HATA VE ZARARDAN DOĞAN SORUMLULUK
-
a) Payco, müşterinin internet sitelerinde sunulan ürünlerin veya
hizmetlerin tüketicilere sağlanmasına veya tedarik edilmesine
katılmayacaktır. Bu nedenle Payco yazılımı aracılığıyla ödemesi
yapılan ürünler veya hizmetlerden veya bu ödemesi yapılan ürünler
veya hizmetlere ilişkin müşteri ve tüketici arasındaki sözleşmenin
hukuka uygun bir şekilde akdedilmiş olmasından sorumlu olmayacaktır.
-
b) Payco, sadece sözleşmeden veya Genel İşlem Şartlarından
kaynaklanan yükümlülüklerini ihlâl etmesi hâlinde meydana gelen
zararlardan sorumlu olup, kendi kusurunun bulunmadığı üçüncü şahıs
veya ortak tarafından neden olunan zararlardan sorumlu olmayacaktır.
-
c) Payco, ödeme emrinin verilmesinin ardından müşteri tarafından
bilgilerin hatalı veya eksik girilmesi nedeniyle işlemlerin
tamamlanmaması veya gecikmesi nedeniyle meydana gelen durumlardan
dolayı, tutarların müşterinin hesabına transfer edilmesinin
gecikmesinden sorumlu olmayacaktır. Payco, kendisi tarafından
öngörülemeyen veya engellenemeyen durumlar neticesinde meydana gelen
gecikmelerden, İşlemin gerçekleştirilememesinden veya işlemde kendi
kusuru dışında hata meydana gelmesinden veya bunların sonucunda
meydana gelen zararlardan sorumlu olmayacaktır.
PAYCO LOGOSUNUN KULLANIM KOŞULLARI
-
a) Müşteri yapacağı her türlü tanıtımda Payco’nun ismini, logosunu,
Payco’nun yazılı müsaadesi olmadan kullanmayacağını kabul, beyan ve
taahhüt eder. Müşteri ödeme sayfasında yer alan lisansör kuruluşlara
(Visa, Mastercard v.b.) ait logoların yer aldığı alana (footer)
kesinlikle yer verecektir. Müşteri bu alanda Payco’nun yazılı izni
olmadan bir değişiklik yapmayacağını kabul ve taahhüt eder.
-
b) Payco, yazılımı ve web sitesinin içeriğini ve tasarımını
müşteriye verilen hizmeti aksatmamak şartıyla değiştirme hakkını
saklı tutar. Böyle bir durumda Payco değiştirilen materyalleri
müşterinin kullanımına açacaktır. Bunun ardından müşteri, internet
sitelerinde kullanıma açılan logoyu ve diğer materyalleri
güncelleyecektir.
-
c) Müşteri, Payco’nun kendisine bilgi vermesinin ardından (aynı
zamanda e-posta yoluyla), herhangi bir gecikmede bulunmadan, Payco
logosunu ve/veya diğer bilgileri-tanıtım materyallerini
güncellemekle yükümlü olacaktır.
-
d) Müşteri, Payco’nun web sitesinde, müşterinin e-ticaret adını ve
logosunu dilediği takdirde yayınlayacağını kabul etmektedir. Bu amaç
doğrultusunda müşteri, özellikle html formatında veya Payco
tarafından talep edilen bir başka formatta, logosu başta olmak üzere
gerekli olan tüm bilgileri Payco’ya sağlamakla yükümlüdür.
GENEL ESASLAR
-
a) Payco yazılımı, internet sitelerinde sunulan ürünler ve hizmetler
için müşteri internet sitelerinde gerçekleştirilen ödemelerin işleme
alınması için kullanılabilir.
-
b) İçerikleri ve işlevlerinin Payco’uin yetkili personeli tarafından
doğrulanması kaydıyla, Payco, internet sitelerinde gerçekleştirilen
ödemeleri işlemeye başlayacaktır; müşteri, telefonla veya yazılı
olarak (ve ayrıca elektronik olarak) olası notlar ve açıklamalar
hakkında bilgilendirilecektir.
-
c) Payco yazılımı aracılığıyla işlemlerin gerçekleştirilebilmesi
için, müşteri websitesinde bulunan ödeme yöntemlerini tüketicilerine
sunmakla yükümlü olacaktır. Payco, web sitesinde müşterilerin uygun
ödeme yöntemini seçmesini sağlayacaktır.
ÖDEME İŞLEMLERİNE İLİŞKİN ESASLAR
-
a) Müşteri, tüketiciler internet sitelerinde ödemenin yapılması
amacıyla uygun formları barındıracaktır. Ödeme bilgileri, Payco
yazılımı aracılığıyla otomatik olarak sistem ortağına
gönderilecektir.
-
b) Tüketici, internet sitesindeki işlemi onayladığında ve Payco
yazılımı aracılığıyla ödeme yöntemini seçtiğinde, otomatik olarak
ilgili banka ve/veya finans kuruluşunun internet sitesine
yönlendirilecektir.
-
c) Ödemenin gerçekleştirilmesi için, kart hamilinin ilgili ödemeyi
internet sitesinde onaylaması zorunludur.
-
d) Tüketicinin Payco yazılımı aracılığıyla işleme konu tutarı
müşteri adına transfer etmesi ve ortak tarafından olumlu provizyon
alınması dahil olmak üzere ortaklar tarafından talep edilen tüm
işlemlerin uygun bir şekilde gerçekleştirilmesi hâlinde,
“işlem tamamlandı” durumu atanacaktır. Müşteri, durumları
“tamamlandı” olarak değiştirilen tüm ödemelere erişim hakkına sahip
olacaktır ve aşağıda belirtilen süreler içerisinde durum hakkında
bilgilendirilecektir: – Banka ve kredi kartları ile yapılan
online ödemeler; müşterinin sözleşmede belirtilen hesabına banka
ve/veya finans kuruluşu tarafından yatırılacaktır. Müşteri
sözleşmede belirttiği hesap numarasının kendisine ait olduğunu
belgelemekle yükümlüdür. Hesap numarası değişiklikleri ancak
müşterinin temsile yetkili kişisinin talimatı ile
gerçekleştirilebilir. – Yukarıda belirtilen süre sınırları,
ödemenin gerçekleştirilmesi için gerekli olan tüm işlemler sistem
ortakları tarafından kendi internet sitelerinde gerçekleştirilir
gerçekleştirilmez başlayacaktır. Payco’nun sistem ortağından olumlu
bir provizyon almasıyla birlikte işlem “tamamlandı” durumuna
geçecektir. Payco’ya İşlemle ilgili olarak olumsuz bir provizyon
verilmesi hâlinde, müşteri yukarıda belirtilen süre sınırları
dâhilinde konu hakkında bilgilendirilecek ve işleme, neden
tamamlanmadığını gösteren nedenle birlikte uygun durum atanacaktır.
– Ödemelerin standart banka transferi yoluyla yapılması
durumunda, müşterinin yönetim arayüzü üzerinden ödemenin müşterinin
banka hesabına alacak olarak kaydedildiği bilgisini almasıyla
birlikte “işlem tamamlandı” durumuna geçecektir.
-
e) “Tamamlandı” durumuna geçen ödemeler, yönetim arayüzü içerisinde
yapılan talep üzerine, sözleşmede müşteri tarafından belirtilen
banka hesabına transfer edilir. Müşterinin işlemlere ait tutarların
transfer edildiği banka hesabında yapılacak olan değişiklikler,
güvenlik nedenlerinden dolayı yazılı bir ek sözleşme akdedilmesiyle
yapılabilmektedir.
-
f) Payco, biçimine veya bildiren kişiye bakılmaksızın, müşterinin
banka hesabının değiştiğine ilişkin tek taraflı bildirimleri dikkate
almayacaktır. Müşteri, yönetim arayüzü içerisinde kabul edilen
ödemelerin belirli aralıklarla ve/veya müşterinin hesabında belirli
bir miktarda para toplandığında transfer edilmesini ayarlayabilir.
-
g) Payco, ilgili işlemin müşteri lehine “tamamlandı” durumuna
geçmesiyle birlikte komisyon talebinde bulunabilir ve
Payco’nun, işlemin “tamamlandı” durumuna geçmesiyle
birlikte müşteri hesabından ilgili komisyon tutarını tek taraflı
olarak alma hakkı bulunmaktadır.
-
h) Müşteri, gerçekleştirilmiş olan bir ödemeyi (“tamamlandı”
durumuna sahip bir ödeme) ancak müşteri kaynaklı ürün tesliminin
yapılamaması veya işlemin chargeback riski taşıması gibi durumlarda
müşteriye iade edebilir. Bu geri ödeme işlemi, Payco yazılımının
yönetim arayüzü aracılığıyla ya da talimat ile yapılır.
-
i) Payco, müşteri hesabının artıda olması ve hesaptaki bakiye
tutarının müşteriye geri ödenecek olan tutardan yüksek olması
şartıyla, müşterinin geri ödeme başvurusu yaptığı günü takip eden
ilk işgününde geri ödeme işlemini gerçekleştirecektir. Payco, iki
koşuldan herhangi birinin gerçekleşmemiş olması nedeniyle ödemenin
iade edilmemesinden dolayı meydana gelen zararlardan veya müşteri
taleplerinden sorumlu olmayacaktır. Müşteri tarafından herhangi bir
nedenle işlemin iade talebinin yapılması durumunda, Payco
yazılımının kullanılmış olması nedeni ile çekilen veya borç
kaydedilen miktar, Payco tarafından müşteri adına alacak olarak
kaydedilecektir. Müşteri, ödemenin (“tamamlandı” durumuna sahip)
belirli bir kısmını da tüketiciye geri ödeyebilir. Bu durumda da
Payco, müşteriye verilen komisyon veya sabit ücreti geri
ödeyecektir.
MALİ HÜKÜMLER
-
A) Komisyon ve Sabit Ücret Tutarı: Payco, Payco yazılımı
kullanılarak yapılan her işlem üzerinden komisyon alma hakkında
sahiptir (Ek- 2 Ücretlendirme Koşulları).
-
B) Komisyon ve Sabit Ücretteki Artışlar: Payco’nun, işlem komisyonu
ve sabit ücrette tek taraflı olarak ilân etmek koşuluyla değişiklik
yapma hakkı bulunmaktadır. Payco, “işlem tamamlandı” durumunun
oluşmasını takiben, komisyona ilişkin tutarı tek taraflı olarak
çekme yetkisine sahiptir. Şu kadarki; herhangi bir nedenle iptal
edilen, geçersiz sayılan işlemlerle ilgili komisyon tahakkuk etmez.
Bu tür işlemlere ilişkin çekilen veya borç kaydedilen miktar müşteri
adına alacak olarak kaydedilir. Müşteri, yönetim arayüzünden
istediği zaman münferit komisyonları, sabit ücretleri veya
Payco’ya ödenen diğer ücretleri inceleyebilir. Payco, tutarlar
ve ödeme yöntemleri ile bağlantılı olarak yeni ücretler uygulama
hakkına sahiptir.
E – DEĞİŞİK HÜKÜMLER
-
a) Payco tarafından hizmetlerin sağlanmasına yönelik olarak
www.payco.com.tr internet sitesinde ilân edilecek şartlar ve
koşullar ile Genel İşlem Şartları, işbu sözleşmenin eki ve ayrılmaz
bir parçasını teşkil etmektedir.
-
b) Payco, Ücretlendirme Koşullarını (Komisyon Oranları ve Sabit
Ücret), banka komisyon oranlarındaki değişiklikler ve ekonomik
gelişmelerin gerekli kılması durumunda tek taraflı olarak değiştirme
hakkına sahiptir. Payco, Genel İşlem Şartları veya diğer sözleşme
eklerine ilişkin değişiklikleri internet sitesinde ilân edebilir ve
yeni sürümlerini yayınlayabilir. Buna ek olarak yapılan
değişiklikler müşteriye bildirilecek olup, değişikliğin müşteri
nezdinde kabul edilmemesi, müşteri açısından haklı sebeple fesih
imkânı yaratmakta ve Payco’ya 1 (bir) hafta öncesinden yazılı
ihtarda bulunmak suretiyle sözleşmeyi feshetme hakkı sağlamaktadır.
-
c) Müşteri, kanunlara ve VISA, MasterCard ve diğer ödeme kartı
kuruluşlarının kurallarına uyum sağlamak üzere gereken ve Payco
tarafından hazırlanan kurallara ve prosedürlere uyacaktır.
-
d) Sözleşmenin herhangi bir hükmünün herhangi bir nedenle geçersiz
olması hâlinde, diğer hükümlerin veya sözleşmenin uygulanabilirliği
ve/veya geçerliliği bu geçersizlikten etkilenmeyecektir.
-
e) Taraflar sözleşmeden doğacak uyuşmazlıkların çözümünde İstanbul
Anadolu Ticaret Mahkemelerinin ve İcra Dairelerinin yetkisini kabul
etmişlerdir.