PAYCO ELEKTRONİK PARA VE ÖDEME HİZMETLERİ
ELEKTRONİK
PARA VE ÖDEME HİZMETLERİNİ DÜZENLEYEN ÇERÇEVE SÖZLEŞME
- 1. Taraflar ve Tebligat Adresleri
İşbu sözleşmenin tarafları; Ankara adresinde bulunan,
“PayCO Elektronik Para
ve Ödeme Hizmetleri”
(bundan sonra “PayCO” olarak
anılacaktır) ile Ödeme Hizmeti Kullanıcısı (bundan sonra
“Kullanıcı” olarak anılacaktır) arasında akdedilmiş bulunmaktadır.
İşbu Sözleşme, Kullanıcı tarafından çevrimiçi olarak kabul edilerek yürürlüğe
girecek olup Kullanıcı, PayCO Elektronik Para ve Ödeme Hizmetlerinin kullanımının
işbu Sözleşme ve eklerinde yer alan hüküm ve koşullara tabi olduğunu kabul, beyan ve
taahhüt eder.
PayCO İletişim Bilgileri:
PayCO Web Sitesi:
/
E-posta Adresi: [email protected]
Telefon: 0 (850) 242 72 98
İşbu sözleşmede PayCO ve
Kullanıcı müştereken “Taraflar” ,münferiden “Taraf” olarak anılacaktır.
- 2. Sözleşme’nin Konusu, Amaç ve Kapsamı
İşbu sözleşme ile PayCO ve Kullanıcı arasında 6493 sayılı Ödeme ve Menkul Kıymet
Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkında Kanun
ve alt düzenlemelerine uygun olarak PayCO tarafından Kanun kapsamında Bankacılık
Düzenleme ve Denetleme Kurum’undan aldığı faaliyet izni çerçevesinde verilmekte olan
Ödeme Hizmetlerinden Kullanıcı’nın, faydalanabilmesine ilişkin koşulları ve
Taraflar’ın bu kapsamdaki hak ve yükümlülükleri ile gerekli bilgilendirmenin
yapılması ve sorumluluklarının belirlenmesi üzerine akdedilmiştir. Kullanıcı, PayCO
Hizmetleri’ni kullanırken işbu Sözleşme hükümlerine tabi olacaklarını ve uygun
davranacaklarını kabul, beyan ve taahhüt eder. Kullanıcı, işbu Sözleşme’ye PayCO Web
Sitesinden erişim hakkına sahiptir. İşbu sözleşme ve eklerini “Taraflar” kabul ve
beyan eder.
- 3. Tanımlar
Alıcı : Ödeme işlemine konu fonun ulaşması istenen gerçek veya tüzel
kişiyi,
TCMB: Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası
A.Ş.’yi,
Elektronik para: Elektronik para ihraç eden kuruluş
tarafından kabul edilen fon karşılığı ihraç edilen, elektronik olarak saklanan,
Mevzuat da tanımlanan ödeme işlemlerini gerçekleştirmek için kullanılan ve
elektronik para ihraç eden kuruluş dışındaki gerçek ve tüzel kişiler tarafından da
ödeme aracı olarak kabul edilen parasal değeri,
Fon: Banknot,
madeni para, kaydi para veya elektronik parayı,
Fona çevirme:
Elektronik paranın banknot, madeni para veya kaydi paraya
çevrilmesini,
Gönderen: Kendi ödeme hesabından veya ödeme
hesabı bulunmaksızın ödeme emri veren gerçek veya tüzel kişiyi,
PayCO :
Ankara adresinde mukim ödeme hizmeti sağlayıcısı PayCO Ödeme Hizmetleri ve
Elektronik Para A.Ş.’yi,
PayCO
Hizmet
Noktaları
: PayCO Hizmetinin sunulduğu anlaşmalı temsilciler veya
PayCO’in kendi ofisleri ile web sitesinde belirtilen
noktaları,
PayCO Ödeme Hesabı: PayCO
Kullanıcısı adına açılan ve ödeme işleminin yürütülmesinde kullanılan
hesabı,
Hassas Ödeme Verisi: Ödeme Emri’nin verilmesinde veya
kimlik doğrulamasında kullanılan, ele geçirilmesi veya değiştirilmesi halinde
dolandırıcılık ya da sahte işlem yapılmasına imkan verebilecek şifre, güvenlik
sorusu, sertifika, şifreleme anahtarı ile PIN, kart numarası, son kullanma tarihi,
CVV2, CVC2 kodu gibi Ödeme Aracı’na ilişkin kişisel güvenlik
bilgileri,
WEB Uygulaması: PayCO Web Sitesi üzerinden üye
olunup PayCO Ödeme Hesabı açılarak yurt içine ve yurt dışına hesaba, isme, IBAN’a
para göndermesini sağlayan, PayCO uygulaması ve/veya PayCO entegre
platformu,
PayCO SMS Şifresi:“PayCO” başlığı ile gönderilen
doğrulama mesajlarının tamamına verilen ismi,
İş Günü:
Pazartesi, Salı, Çarşamba, Perşembe, Cuma günlerini,
İşlem Dekontu:
PayCO tarafından, PayCO Ödeme Sistemi üzerinden Kullanıcı’lara
gerçekleştirdikleri ödeme hizmeti işlemleri karşılığı olarak oluşan
dekontu,
Kalıcı veri saklayıcısı: Ödeme hizmeti kullanıcısının
kendisine gönderilen bilgiyi, bu bilginin amacına uygun olarak makul bir süre
incelemesine elverecek şekilde kaydedilmesini ve değiştirilmeden kopyalanmasını
sağlayan ve bu bilgiye aynen ulaşılmasına imkân veren kısa mesaj, elektronik posta,
internet, CD, DVD, hafıza kartı ve benzeri her türlü araç veya
ortamı,
Kullanıcı: Ödeme ve elektronik para hizmeti
kullanıcısını,
Komisyon Ücreti: İşbu Sözleşme’ nin 15’ inci
maddesinde belirtilen ve ayrıca ekte düzenlenen kapsam ve tutarda hesaplanan ve
Kullanıcı tarafından PayCO’e yapılan ödemeyi,
Mevzuat: 6493
sayılı Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik
Para Kuruluşları Hakkında Kanun ve Kanuna dayanılarak çıkarılan ikincil/alt
düzenlemeleri,
Ödeme aracı: Ödeme hizmeti sağlayıcısı ile
kullanıcısı arasında belirlenen ve ödeme hizmeti kullanıcısı tarafından ödeme emrini
vermek için kullanılan kart, cep telefonu, şifre ve benzeri kişiye özel
aracı,
Ödeme emri: Ödeme hizmeti kullanıcısı tarafından ödeme
işleminin gerçekleştirilmesi amacıyla ödeme hizmeti sağlayıcısına verilen
talimatı,
Ödeme hesabı: Kullanıcı adına PayCO nezdinde açılan
ve ödeme hizmetlerinin sunulmasında kullanılan hesabı,
Ödeme
hizmeti:
PayCO’in mevzuat uyarınca sunmakta olduğu ödeme ve elektronik
para hizmetlerini,
Ödeme Hizmeti Kullanıcısı: Gönderen, alıcı
veya her ikisi sıfatıyla belirli bir ödeme hizmetinden faydalanan gerçek veya tüzel
kişi Kullanıcıyı,
SMS: Operatörlerin ara bağlantı anlaşması
yaptığı diğer operatörlerdeki GSM abonelerine gönderilen yazılı
mesajları,
MASAK: Mali Suçları Araştırma Kurulu’nu ifade
etmektedir.
- 4. Sözleşme Öncesi Bilgilendirme
-
1. Kullanıcı, işbu sözleşme ilişkisi kurulmadan önce mevzuat
kapsamında bu sözleşmedeki şartlara uygun olarak bilgilendirdiğini kabul eder.
Sözleşme akdedilmeden önce ve ayrıca işbu Sözleşme’nin yürürlük süresi içinde,
PayCO, Kullanıcı’ların usulüne uygun ödeme başvurularını PayCO’in
belirleyeceği şekilde alma, bunları sonuçlandırma ve ödeme araçlarını
sahiplerine teslim etme yetkilerine sahip olacaktır.
-
2. Kullanıcı, işbu sözleşmenin taraflar arasında yazılı olarak
akdedildiği durumlarda sözleşmenin Kullanıcı’ya verilmesi ile; Sözleşme’nin
uzaktan iletişim aracı vasıtasıyla akdedilmesi halinde ise PayCO’in
internet sitesinde yayımlanması ile beraber bilgilendirdiğini kabul eder.
-
3. PayCO, işbu Sözleşme ve Hizmet koşullarını dilediği zaman
herhangi bir ön bildirimde bulunmaksızın değiştirme hakkına sahiptir. Söz konusu
değişiklikler (gerek PayCO tarafından yapılmış olsun gerekse Mevzuattan ve
ilgili diğer sair Mevzuattan/Kanundan kaynaklanıyor olsun) işbu Sözleşme
koşullarında bir değişikliğe sebep olduğu takdirde (mevzuat değişiklikleri daha
kısa bir süreyi öngörmediği müddetçe) Kullanıcı’ya ilgili değişikliğin yürürlüğe
girmesinden 30 (otuz) gün öncesinde değişikliğin kapsamı, yürürlük tarihi ve
Kullanıcı’nın fesih hakkına ilişkin bilgileri içeren bir bildirim yapılacaktır.
Kullanıcı, bahsi geçen değişikliği kabul etmediği takdirde Sözleşme’yi herhangi
bir ücret ödemeksizin feshedebilecektir. Kullanıcı’nın 30 (otuz) günlük süre
içinde fesih hakkını kullanmaması halinde değişiklik kabul edilmiş sayılacaktır.
Kullanıcı bu kapsamda PayCO’den herhangi bir talepte bulunamaz.
-
4. Kullanıcı, işbu Sözleşme bilgi ve koşullara PayCO internet
sitesi, çağrı merkezi ya da e-posta yoluyla ulaşabilir.
-
5. Kullanıcı, işbu Sözleme kapsamında gerçekleştirdiği her
türlü işleme ilişkin bilgilerin PayCO tarafından yasal yükümlülüklerinin yerine
getirilmesi amacıyla ilgili kurum ve kuruluşlarla paylaşılabileceğini ve/veya
anonim hale getirilerek kullanılabileceğini kabul ve beyan eder.
- 5. Ödeme Hizmetlerinin Kapsamı
-
1. Ödeme hesabına para yatırılması ve ödeme hesabından para
çekilmesine imkan veren hizmetler de dâhil olmak üzere ödeme hesabının
işletilmesi için gerekli tüm işlemleri,
-
2. Ödeme hizmeti kullanıcısının ödeme hizmeti sağlayıcısı
nezdinde bulunan ödeme hesabındaki fonun aktarımını içeren, bir defaya mahsus
olanlar da dâhil doğrudan borçlandırma işlemi, ödeme kartı ya da benzer bir
araçla yapılan ödeme işlemi ile düzenli ödeme emri dâhil para transferini,
-
3. Ödeme aracının ihraç ve kabulüne yönelik hizmetleri,
kapsamaktadır.
- 6. Ödemenin Gerçekleştirileceği Para Birimi
PayCO tarafından Kullanıcı’ larına sunulan ve işbu sözleşme de sayılan ve süreklilik
arz eden periyodik ödeme hizmetleri, TCMB tarafından işleme tabi tüm para birimleri
ile gerçekleştirilebilir. Bu bağlamda, Kullanıcı’ların ödeme hizmetlerini
gerçekleştirmesinde kullandıkları para birimlerine ilişkin, 07/08/1989 tarihli ve
89/14391 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Türk Parası Kıymetini
Koruma Hakkında 32 sayılı Karar’ da belirlenen düzenlemeler esastır.
- 7. Kullanıcı tarafından Sunulması Gereken Bilgiler
-
1. İşbu sözleşmede sayılan ödeme işlemlerinin
gerçekleştirilebilmesi için ödeme işleminin türüne göre 5549 sayılı Suç
Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanun ve alt düzenlemeleri
gereğince talep edilen ve Kullanıcı ödeme işlemlerinin gerçekleştirilebilmesi
için gereken bilgilere Ödeme arayüzü üzerinden erişmesi mümkün olup Kullanıcılar
bu bilgileri ödeme işlemlerinin türüne göre kendileri tarafından
doldurulacaktır. Bu kapsamda Kullanıcı, yararlanılan ödeme hizmetine göre ilgili
alanlara manuel olarak veri girişi yaparak Kullanıcı tarafından bilinebilecek
bilgileri ayrıca belirtecektir.
-
2. Kullanıcılar tarafından belirtilen kimlik tanımlayıcıya
uygun şekilde yapılan ödeme işlemleri doğru gerçekleştirilmiş sayılır. Kullanıcı
tarafından kimlik tanımlayıcıya ilave bilgiler verilmiş olsa dahi, PayCO ödeme
işleminin sadece kimlik tanımlayıcı ile gerçekleştirilmesinden sorumludur.
-
3. Kullanıcı tarafından belirtilen kimlik tanımlayıcının hatalı
olması halinde, PayCO ödeme işleminin gerçekleştirilmemesinden veya hatalı
gerçekleştirilmesinden sorumlu tutulamaz.
-
4. Kullanıcı, işbu sözleşme kapsamında 5549 Sayılı Suç
Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanun ve ilgili yönetmelikler
uyarınca; iş bu sözleşme kapsamındaki her türlü hizmet ve işlemlerinde kendi
adına ve hesabına hareket ettiğini, başkası adına hareket etmediğini, kendi
adına ve fakat başkası hesabına hareket etmesi halindeyse kimin hesabına işlem
yaptığını ve yetki durumu ile hesabına hareket edilen gerçek veya tüzel
kişiliğin kimlik bilgileri ve teyidine ilişkin belgelerini işlemlerin
yapılmasından önce PAYCO’e derhal yazılı olarak bildireceğini aksi halde, 5549
sayılı Kanunu’nun 15’inci maddesi çerçevesinde kendisine adli yaptırım
uygulanabileceğini bildiğini kabul ve beyan eder.
-
5. PayCO, hatalı ödeme işlemine konu olan fonları geri almak
için gereken işlemleri yapar. PayCO fonun geri alınması için, ödeme hizmeti
kullanıcısından ücret talep etme hakkına sahiptir.
- 8. Ödeme Emrinin Alınma Zamanı
-
1. Ödeme emrinin gönderen sıfatına Haiz Kullanıcı’nın PayCO’e
ulaştığı an, ödeme emrinin alındığı an olarak kabul edilir. Ödeme emrinin
gönderen sıfatına Haiz Kullanıcı’nın PayCO’e iş günü dışında ulaşması durumunda,
ödeme emri izleyen ilk iş günü alınmış sayılır.
-
2. Ödemenin belirli bir günde, belirli bir dönemin sonunda veya
gönderen sıfatına Haiz Kullanıcı’nın ödemeye ilişkin fonları PayCO’in
tasarrufuna bıraktığı günde gerçekleştirilmesi halinde, ödeme için
kararlaştırılan gün ödeme emrinin alınma zamanı olarak kabul edilir.
Kararlaştırılan günün gönderen sıfatına Haiz Kullanıcı’nın PayCO için iş günü
olmaması halinde, ödeme emri izleyen ilk iş günü alınmış sayılır.
-
9. Ödeme İşleminin Onaylanması ve/veya Onayın Geri Alınmasına İlişkin
Koşullar
-
1. Ödeme işlemi, Kullanıcı tarafından ödeme işleminin
gerçekleştirilmesine onay verilmesi ile yetkilendirilmiş sayılır.
-
2. Kullanıcı tarafından ödeme işleminin gerçekleştirilmesine
ilişkin talimat PayCO’e ulaştığında veya uzaktan iletişim araçları aracılığı ile
onay verildiğinde PayCO yetkilendirilmiş sayılır.
-
3. Kullanıcı ile PayCO arasında kararlaştırılan bir yöntem
bulunuyorsa; kararlaştırılan yönteme uygun olarak Kullanıcı tarafından onay
verilir. Kararlaştırılan yönteme uygun olarak onaylanmamış ödeme işlemi
yetkilendirilmemiş sayılır.
-
4. Kullanıcı tarafından PayCO’in yetkilendirilmesinden sonra
işlem PayCO tarafından gerçekleştirilmediği müddetçe geri alınabilir. Ödeme
işleminin alıcı tarafından veya alıcı aracılığıyla başlatıldığı durumlarda,
Kullanıcı, ödeme emrini PayCO’e ilettikten veya ödeme işleminin
gerçekleştirilmesi için onay verdikten sonra ödeme emrini Kullanıcı geri alamaz.
Ödeme talimatının 0 (850) 242 72 98 PayCO iletişim merkezi aranarak geri
alınması mümkündür.
-
5. Kullanıcı Ödeme Hizmetinden işbu sözleşmenin akdi ile
birlikte PayCO nezdinde oluşturulacak kullanıcı hesabı aracılığı ile
faydalanabilecek, ödeme işlemleri Kullanıcı adı,şifre bilgileri ve diğer
doğrulama yöntemleri ile gerçekleştirecektir.
-
10. Ödeme Emrinin Geri Dönülmezliği ve Ödeme Emrinin İade
Alınması
-
1. Kullanıcı, Ödeme Emri’nin PayCO’e ulaştığı anda Ödeme
Emrinin geri alınamayacağını kabul eder. Ödeme Emri herhangi bir İş Günü 17:00
sonrasında ulaştığı takdirde, takip eden ilk İş Günü ulaşmış sayılacaktır.
-
2. Ödeme işleminin alıcı sıfatına haiz Kullanıcı tarafından
veya alıcı aracılığıyla başlatıldığı durumlarda, gönderen sıfatına haiz
Kullanıcı, ödeme emrini ödeme hizmeti sağlayıcısına ilettikten veya ödeme
işleminin gerçekleştirilmesi için onay verdikten sonra ödeme emrini geri alamaz.
-
3. Doğrudan borçlandırma yöntemiyle yapılan ödeme işleminde,
gönderen sıfatına haiz Kullanıcı ödeme emrini en geç fonların hesaba borç
kaydedilmesi için kararlaştırılan günden önceki iş günü sonuna kadar geri
alabilir.
-
4. Ödemenin belirli bir günde, belirli bir dönemin sonunda veya
gönderen sıfatına haiz Kullanıcı’nın ödemeye ilişkin fonları PayCO’in
tasarrufuna bıraktığı günde gerçekleştirilmesinin kararlaştırılması halinde,
ödeme için kararlaştırılan gün ödeme emrinin alınma zamanı olarak kabul edilir.
Kararlaştırılan günün gönderen sıfatına haiz Kullanıcı’nın PayCO için iş günü
olmaması halinde, ödeme emri izleyen ilk iş günü alınmış sayılır.
-
5. Birden fazla ödeme işlemine ilişkin olarak verilen onayın
geri alınması durumunda ileri tarihli ödemeler yetkilendirilmemiş sayılır.
-
6. Bu maddede belirtilen süreler geçtikten sonra, ödeme emri
geri alınamaz.
-
7. PayCO, Kullanıcı’lardan ödeme emrininin geri alınması
ilişkin olarak her bir işlem için Ücret Bilgilendirme Tablosu’ndaki Ödeme Emri
Geri Alınması ücretini alma hakkını saklı tutar.
- 11. Ödeme Emrinin Reddi
PayCO, başta 5549 sayılı Kanun ve diğer ilgili MASAK mevzuatlarına aykırılık
oluşturması veya haklı bir neden olması halinde Kullanıcının verdiği bir ödeme
emrini yerine getirmeyi reddedebilir. Bu takdirde, red gerekçesini ödeme emrinin
alınmasını izleyen işgününün sonuna kadar kullanıcıya, kullanıcının kayıtlı iletişim
bilgileri üzerinden bildirir. PayCO’in ödeme emrini reddetmesi halinde, ödeme
emrine ilişkin talimatın hatalı ve/veya eksik olması halinde redde sebep olan
hataların ne şekilde düzeltilebileceği belirtilerek ödeme emrinin alınmasını izleyen
işgünü sonuna kadar kullanıcıya, kullanıcının kayıtlı iletişim bilgileri üzerinden
bildirim yapılır.
- 12. PayCO Hizmet Noktaları
PayCO Hizmet Noktaları web sitesinde detaylandırılmaktadır.
- 13. Ödeme İşleminin Azami Tamamlanma Süresi
-
1. PayCO, ödeme emrinin alındığı tarihte derhal ve her
halükarda en geç izleyen iş günü sonuna kadar ödeme işleminin tutarını alıcının
ödeme hizmeti sağlayıcısına veya alıcının hesabına aktarır. Gönderen sıfatına
haiz Kullanıcı tarafından yazılı sözleşme ile başlatılan işlemlerde bu süre bir
iş günü uzatılabilir. Taraflar ödemenin gerçekleştirilmesi için daha uzun bir
süre kararlaştırabilir ancak bu süre ödeme emrinin alındığı tarihten itibaren
dört iş gününü geçemez.
-
2. Alıcı sıfatına haiz veya gönderen sıfatına haiz
Kullanıcı’nın ödeme hizmeti sağlayıcının yurt dışında bulunması halinde,
taraflar 1.fıkrada belirtilen süreden farklı bir süre kararlaştırabilir.
-
3. Ödemenin gerçekleştirilmesi için ödeme emrinin verildiği
tarihten sonraki bir tarihin kararlaştırılması halinde ödeme tutarı bu tarihten
önce gönderenin ödeme hesabından düşülemez.
-
4. PayCO’in, Alıcının ödeme hizmeti sağlayıcısı olması
durumunda PayCO ödeme işlemi tutarının hesabına geçtiği iş gününün sonuna kadar
bu tutarı alıcının ödeme hesabına aktararak kullanımına hazır hale getirir.
-
5. PayCO’in, Alıcının ödeme hizmeti sağlayıcısı olması
durumunda ve Alıcı tarafından veya alıcı aracılığıyla başlatılan ödeme
işleminde, PayCO ödeme emrini alıcı ile üzerinde anlaşılan süre içinde
gönderenin ödeme hizmeti sağlayıcısına iletir.
-
6. Kullanıcı’nın tüketici olduğu hallerde, ödeme hesabına
hesabın para birimi cinsinden nakit olarak yatırılan paralar, PayCO tarafından
alındığı tarihte kullanıma hazır hale getirilir. Kullanıcının tüketici olmadığı
hallerde, yatırılan paralar en geç alınmasını izleyen iş gününde kullanıma hazır
hale getirilir.
- 14. Ödeme Aracına/Emrine İlişkin Harcama Limitleri
PayCO, kendi hizmetleri üzerinden gerçekleştirilecek işlemlere ilişkin olarak limit
belirleme hakkına haizdir. Kullanıcı, PayCO tarafından belirlenen işlem limitleri
ile bağlı olduğunu, bu limitlerin üzerinde işlem gerçekleştiremeyeceğini kabul eder.
PayCO, herhangi bir zamanda Sözleşme’de belirlenen yöntem ve sürelere uygun şekilde
bildirim yaparak işlem limitlerini güncelleyebilecektir. Kullanıcı PayCO altyapısı
ile onay verecekleri Ödeme işlemleri için harcama limitleri PayCO tarafından mevzuat
ve işbu sözleşme çerçevesinde belirlenecek olup bu harcama limitleri ile ilgili
olarak mevzuat ve bu sözleşme çerçevesinde Kullanıcı bilgilendirilecektir.
Kullanıcı, vermiş olduğu ödeme emrine ilişkin harcama limit tutarlarını web
uygulamasından öğrenebilir.
- 15. Ücretler
-
1. İşbu Sözleşme kapsamında sunulan hizmetlerle ile ilgili
Kullanıcı’nın PayCO’e ödemesi gereken ücretler, EK-1’de yer alan ve işbu
Sözleşme’nin de eki ve ayrılmaz parçası niteliğindeki olan Ücret Bilgilendirme
Listesinde yer almaktadır.
-
2. PayCO, ürün ve hizmetler ile işlemlerden alınacak ücretleri;
ilgili mevzuatta yer alan değişiklik esasına uygun olarak, tek taraflı olarak
değiştirilebilir/artırılabilir.
- 16. Ödeme Hizmeti ile ilgili Uygulanacak Döviz Kuru
PayCO, Ödeme hizmetleriyle ilgili olarak uygulanacak döviz kuru veya referans döviz
kuru ya da referans döviz kurunu hesaplama yöntemi ilişkin olarak Kullanıcı’ya
mevzuat ve işbu sözleşme hükümleri çerçevesinde bilgi verilecektir. Ödeme
hizmetleriyle ilgili olarak uygulanacak döviz kuru veya referans döviz kuru ya da
referans döviz kurunu hesaplama yöntemine ilişkin olarak bilgi girilecektir.
Referans döviz kurundaki değişiklikler derhal geçerli olacaktır. Kullanıcı lehine
olan referans döviz kuru değişiklikleri bildirim yapılmaksızın derhal uygulanır.
- 17. Ödeme Hizmeti ile ilgili Bilgilendirme ve Bildirimler
-
1. PayCO, mevzuat kapsamındaki yükümlülüklerini Kullanıcı’lara
açık, sade ve okunabilir bir şekilde, ve Kullanıcı’nın talebine göre kağıt
üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile yerine getirmeyi kabul ve taahhüt
eder.
-
2. Uzaktan iletişim araçlarıyla kurulan sözleşmelerde birinci
fıkrada belirtilen bilgiler, ödeme işleminin gerçekleştirilmesinden hemen sonra,
kullanılan uzaktan iletişim aracına uygun şekilde verilir.
-
3. Bu madde kapsamında bilgilendirme yükümlülüklerinin yerine
getirildiğine ilişkin ispat yükümlülüğü PayCO’e aittir.
-
4. Kullanıcının gönderen sıfatına haiz olması ve talebi
halinde, PayCO, her bir ödeme işleminin gerçekleştirilmesinden önce ödeme
işleminin azami tamamlanma süresine, ödenmesi gereken toplam ücret ve ücretlerin
dökümüne ilişkin bilgileri Kullanıcıya sağlamakla yükümlüdür.
-
5. Kullanıcı, işbu sözleşme kapsamında gerçekleştirdiği her
türlü işleme ilişkin bilgilerin PayCO tarafından yasal yükümlülüklerin yerine
getirilmesi amacıyla ilgili kurum ve kuruluşlarla paylaşabileceğini ve/veya
anonim hale getirebileceğini kabul ve beyan eder.
-
6. PayCO’in mevzuat uyarınca tuttuğu hesaplara faiz
uygulaması ve kişilere kredi vermesi, taksitlendirme yapması, elektronik para
karşılığında alınan fona faiz işletmesi veya fonun miktarına veya tutulduğu
süreye bağlı menfaat sağlaması söz konusu olmayıp, Kullanıcı PayCO’den bu
kapsamda herhangi bir talebi olmayacağını kabul ve beyan eder.
-
7. Mal ve/veya hizmetlerin ayıptan ari bir şekilde, ilgili
fatura, irsaliye, garanti belgesi, kullanım kılavuzu vb. zorunlu belgelerle
birlikte teslimi Alıcının sorumluğundadır. Kullanıcı, PayCO ile satın alınan mal
veya hizmetlere ilişkin olarak PayCO’in herhangi bir sorumluluğu
bulunmadığını, mal veya hizmetin yasalara ve ahlaka uygun olmasını ve eksiksiz
olarak temin veya teslim edilmesini, fatura, irsaliye, garanti belgesi vb. yasal
düzenlemelere göre zorunlu belgelerin Kullanıcı’ya sunulmasının Alıcı’nın
yükümlülüğünde olduğunu ve bunlara ilişkin olarak PayCO’in sorumluluğu
bulunmadığını kabul eder. Kullanıcı, Alıcı ile arasında çıkabilecek her türlü
ihtilafta PayCO’in taraf olmadığını ayrıca kabul eder. Kullanıcı, mal veya
hizmete ilişkin ayıplı mal iddiası vb. her türlü yasal ve sözleşmesel
taleplerini doğrudan Alıcı’ya iletecek olup bu kapsamda PayCO’den herhangi
bir talepte bulunmayacağını bilmekte ve kabul etmektedir.
-
8. Kullanıcı, PayCO’in hizmetlerini işbu sözleşme
uyarınca ve yasalara veya ahlaka uygun amaçlarla kullanacaktır. Kullanıcı, PayCO
hizmetlerini doğrudan yasalara veya ahlaka aykırı olan mal veya hizmetlerin
temini amacıyla kullanamaz.
-
9. Kullanıcı, sözleşme bilgi ve koşullara PayCO internet
sitesi, çağrı merkezi yada e-posta yoluyla ulaşabilir.
-
10. Kullanıcı, PayCO tarafından kendisine SMS, resim, animasyon
vs. multimedya nesneleri içeren MMS (Multimedia Messaging Service), wap-‐push
(WAP adresi bağlantısını içeren özel kodlanmış bir mesajın Kullanıcıya
ulaştırılmasıdır), local notification (uygulamanın veya web
sitesinin Kullanıcıye ekran üzerinden veya diğer elektronik haberleşme kanalları
kullanarak yaptığı bildirimlerdir), push notification (PayCO sistemlerinin
Kullanıcı’nın masa üstü bilgisayarı, cep telefonu veya kullandığı diğer
elektronik iletişim araçlarına gönderdiği elektronik mesajları içerir.),
elektronik posta, sesli arama, mektup veya benzeri iletişim kanalları
vasıtasıyla PayCO ’İn ürün, hizmet ve kampanyaları hakkında, ürün veya
hizmetlere ilişkin bilgilendirme iletileri göndererek bilgilendirme yapılmasını
kabul eder. Bu kapsamda Kullanıcı telefon bankacılığı hatları veya diğer
elektronik iletişim araçlarıyla ürün veya hizmetlere ilişkin ticari elektronik
iletileri almayı dilediği zaman reddedebilir ya da iletişim araçlarında tercih
değişikliği yapabilir.
- 18. Ödeme Aracına Dair Hükümler
-
1. Ödeme Aracı’nın mülkiyeti aksi belirtilmedikçe ve Kullanıcı
bu sözleşmeye göre bilgilendirilmedikçe PayCO’e aittir.
-
2. PayCO, ödeme aracının hileli veya yetkisiz kullanımı
şüphesini doğuran durumlarda ödeme aracını kullanıma kapatır ve diğer kanunlarda
yer alan bilgi verilmesini engelleyici hükümler ile güvenliği tehdit edici
objektif nedenlerin bulunması hali dışında Gönderen sıfatına haiz Kullanıcı’yı
kullanıma kapatma gerekçesi konusunda Mevzuat ve iş bu sözleşmenin 17inci
maddesine uygun olarak bilgilendirir.
-
3. Ödeme aracının kullanıma kapatılma sebebi ortadan
kalktığında, PayCO ödeme aracını kullanıma açar veya Gönderen sıfatına haiz
Kullanıcı’ya yeni bir ödeme aracı temin eder.
-
4. Kullanıcı, ödeme aracı ile ilgili kişisel güvenlik
bilgilerinin korunmasına yönelik gerekli önlemleri almak ve ödeme aracını ihraç
ve kullanım koşullarına uygun olarak kullanmaktan ve bunları üçüncü kişilerle
paylaşmamaktan sorumludur. Ödeme aracının kaybolması, çalınması veya yetkisiz
bir şekilde kullanımı gerçekleşmiş herhangi bir işlemi öğrenmesi halinde,
Kullanıcı, durumu derhal PayCO’in 0 (850) 242 72 98 Numaralı çağrı
merkezinden ulaşarak bildirmekle yükümlüdür.
- 5. Ödeme aracı ihraç eden PayCO;
a)Kullanıcı dışındakilerin ödeme aracı ile ilgili kişisel güvenlik bilgilerine
erişimlerinin engellenmesi için gerekli önlemleri almak,
b)Ödeme aracının
yenilenmesi dışında, talep edilmemiş bir ödeme aracını kullanıcıya
göndermemek,
c)Bu maddenin dördüncü fıkrasına göre bildirim yapılabilmesini ve
ödeme aracının kullanıma açılması talebinde bulunulabilmesini sağlamak için gerekli
önlemleri almak ve bildirim tarihinden itibaren on sekiz ay içinde talep edilmesi
halinde bildirim yapıldığına ilişkin kanıtları Kullanıcı’ya sağlamak,
ç) Bu
maddenin dördüncü fıkrasına göre yapılan bildirimden itibaren ödeme aracının her
türlü kullanımını engellemek, ile yükümlüdür.
-
6. Ödeme aracının veya ödeme aracına ilişkin kişisel güvenlik
bilgilerinin Kullanıcı’ya güvenli ve sorunsuz bir şekilde ulaştırılmasından
PayCO sorumludur.
-
19. Ödeme İşlemin Gerçekleştirilmemesi veya Hatalı
Gerçekleştirilmesi
-
1. Ödeme emrinin gönderen sıfatına haiz Kullanıcı tarafından
verildiği ödeme işlemlerinde, PayCO, ödeme işleminin doğru
gerçekleştirilmesinden gönderen sıfatına haiz Kullanıcıya karşı sorumludur.
PayCO’in gönderen sıfatına haiz Kullanıcısının ödeme hizmeti sağlayıcısı
olması halinde alıcının ödeme hizmeti sağlayıcısının ödeme tutarını işbu
sözleşmenin 13 üncü maddenin birinci fıkrasına uygun olarak aldığını ispatlaması
halinde, ödeme işleminin doğru gerçekleştirilmesinden alıcının ödeme hizmeti
sağlayıcısı sorumlu olur.
-
2. PayCO’in gönderen sıfatına haiz Kullanıcının ödeme
hizmeti sağlayıcısı olması halinde PayCO’in birinci fıkraya göre sorumlu
olduğu hallerde, ödeme işleminin gerçekleşmemiş veya hatalı gerçekleşmiş kısmını
gecikmeden gönderene iade eder ve tutarın ödeme hesabından düşülmüş olması
halinde ödeme hesabını eski durumuna getirir.
-
3. Alıcının ödeme hizmeti sağlayıcısının birinci fıkraya göre
sorumlu olduğu hallerde, alıcının ödeme hizmeti sağlayıcısı, ödeme işlemi
tutarını derhal alıcının hesabına aktararak kullanımına hazır hale getirir.
-
4. Ödeme emrinin gönderen sıfatına haiz Kullanıcı tarafından
verildiği gerçekleştirilmeyen veya hatalı gerçekleştirilen ödeme işlemlerinde
PayCO’in gönderen sıfatına haiz Kullanıcının ödeme hizmeti sağlayıcısı
olması halinde PayCO’in bu madde kapsamında sorumlu olup olmadığına
bakılmaksızın, talep edilmesi halinde işlemin gerçekleştirilmemesinin veya
hatalı gerçekleştirilmesinin nedenlerini tespit eder ve sonucunu gönderen
sıfatına haiz Kullanıcıya bildirir.
-
5. Ödeme emrinin alıcı tarafından veya alıcı aracılığıyla
verildiği ödeme işlemlerinde PayCO’in, alıcı sıfatına haiz Kullanıcının
ödeme hizmeti sağlayıcısı olması halinde PayCO, ödeme emrinin 13 üncü maddenin
beşinci fıkrasına uygun şekilde gönderenin ödeme hizmeti sağlayıcısına doğru
olarak gönderilmesinden alıcıya karşı sorumludur.
-
6. Ödeme emrinin alıcı tarafından veya alıcı aracılığıyla
verildiği ödeme işlemlerinde, PayCO’in, alıcı sıfatına haiz Kullanıcısının ödeme
hizmeti sağlayıcısı olması halinde PayCO, ödeme işleminin 13 üncü maddenin
dördüncü fıkrasına uygun olarak gerçekleştirilmesinden alıcıya karşı sorumludur.
PayCO, kendi hesaplarına aktarılmasını müteakip ödeme işlemi tutarını derhal
alıcının hesabına aktarır ve kullanımına hazır hale getirir.
-
7. Ödeme emrinin alıcı tarafından veya alıcı aracılığıyla
verildiği ödeme işlemlerinde, PayCO’in, alıcı sıfatına haiz Kullanıcının
ödeme hizmeti sağlayıcısı olması halinde PayCO’in ödeme emrini gönderenin
ödeme hizmeti sağlayıcısına doğru olarak gönderdiğini ispatlaması halinde, ödeme
işleminin doğru gerçekleştirilmesinden gönderenin ödeme hizmeti sağlayıcısı
sorumlu olur. Gönderenin ödeme hizmeti sağlayıcısı ödeme işleminin
gerçekleşmemiş veya hatalı gerçekleşmiş kısmını gecikmeden gönderene iade eder
ve ödeme hesabını eski durumuna getirir.
-
8. Ödeme emrinin alıcı tarafından veya alıcı aracılığıyla
verildiği gerçekleştirilmeyen veya hatalı gerçekleştirilen ödeme işleminde,
alıcı sıfatına haiz Kullanıcının ödeme hizmeti sağlayıcısı olması halinde PayCO,
bu madde kapsamında sorumlu olup olmadığına bakılmaksızın, talep edilmesi
halinde gerçekleştirilmeyen veya hatalı gerçekleştirilen ödeme işleminin
nedenlerini tespit eder ve sonucunu alıcıya bildirir.
-
9. PayCO, ödeme işleminin gerçekleştirilmemesi veya hatalı
gerçekleştirilmesi sonucunda Kullanıcının ödediği faiz ve ücretlerin tazmininden
kendi kullanıcısına karşı sorumludur.
-
10. Ödeme işleminin alıcı tarafından kabul edilmemesi,
PayCO’den kaynaklanmayan teknik bir arıza ve benzeri nedenlerle zamanında
yapılamaması, Kullanıcı’nın vermiş olduğu hatalı ya da eksik bilgi sebebiyle hiç
yapılamaması ve/veya paranın alıcı hesabına geç ulaşmasından PayCO’in
sorumlu olmadığı gibi gönderen ve/veya alıcı bilgilerinin yurt içi ve yurt dışı
resmi kurumlarca yayınlanan yasaklı kişiler/ülkeler listesinde olması, gönderen
veya alıcı hakkında yetkili makamlar tarafından alınmış bir tedbir kararının
uygulanması veya başka bir benzeri nedenle ödeme işlemine konu olan tutarın
muhabir banka tarafından işleme alınmaması, el konulması, alıcıya ödenmemesi
hallerinde, PayCO’in herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır.
- 20. Yetkilendirilmemiş veya Hatalı Ödeme İşlemi
-
Kullanıcı, yetkilendirmediği veya hatalı gerçekleştirilmiş ödeme işlemini
öğrendiği andan itibaren PayCO’e gecikmeksizin bildirmek suretiyle işlemin
düzeltilmesini isteyebilir. Düzeltme talebi, her halükarda ödeme işleminin
gerçekleştirilmesinden itibaren 13 (on üç) ay içinde yapılır. PayCO tarafından
ödeme işlemine ilişkin Yönetmelikte veya işbu sözleşmede belirtilen tüm
bilgilerin Kullanıcı’ya sağlanmamış olması halinde, Kullanıcı bu süreyle bağlı
olmaksızın her zaman düzeltme talep edebilir. Bu fıkra kapsamındaki
bildirimlerin yazılı olarak veya uzaktan iletişim aracı ile yapılması ve
bildirimlere ilişkin kayıtların PayCO tarafından saklanması esastır.
-
Kullanıcının gerçekleşmiş bir ödeme işlemini yetkilendirmediğini veya işlemin
doğru bir şekilde gerçekleşmediğini iddia etmesi durumunda, bu işlemin Kullanıcı
tarafından onaylandığını, doğru bir şekilde kaydedildiğini ve hesaplara
işlendiğini ispat yükümlülüğü PayCO’e aittir.
-
Ödeme işleminin Kullanıcı tarafından yetkilendirilmeksizin ya da hatalı olarak
gerçekleştiğinin ispatı durumunda, gönderen sıfatına haiz Kullanıcıya, PayCO bu
ödeme işlemine ilişkin tutarı derhal Kullanıcıya iade etmek veya borçlandırılan
ödeme hesabını eski durumuna getirmekle yükümlüdür.
-
Kayıp veya çalıntı bir ödeme aracının kullanılması ya da kişisel güvenlik
bilgilerinin gereği gibi muhafaza edilmemesi nedeniyle ödeme aracının başkaları
tarafından kullanılması durumunda, gönderen sıfatına haiz Kullanıcının,
yetkilendirmediği ödeme işlemlerinden doğan zararın yüz elli Türk Lirasına kadar
olan bölümünden sorumludur. Gönderen sıfatına haiz Kullanıcının, işbu
sözleşmenin 18 inci maddesinin dördüncü fıkrası uyarınca yaptığı bildirimden
sonra gerçekleşen yetkilendirmediği ödeme işlemlerinden sorumlu tutulamaz.
-
Gönderen sıfatına haiz Kullanıcının, ödeme aracını hileli kullanması veya işbu
sözleşmenin 18 inci maddesinde yer alan yükümlülüklerini kasten veya ağır
ihmalle yerine getirmemesi durumunda, yetkilendirilmemiş ödeme işleminden doğan
zararın tamamından sorumludur.
-
Gönderenin ödeme hizmeti sağlayıcısının 18 inci maddenin dördüncü fıkrası
kapsamındaki bildirimin yapılabilmesi için gerekli tedbirleri almamış olması,
ödeme hesabını donduramaması ya da ödeme aracını kullanıma kapatamaması
hallerinde ödeme aracının kullanılmasından doğan zarardan gönderen sorumlu
tutulamaz.
-
21. Alıcı tarafından veya alıcı aracılığıyla başlatılan ödeme
işlemlerinde geri ödeme
-
Alıcı tarafından yetkilendirilmiş veya alıcı aracılığıyla başlatılan ödeme
işleminde yetkilendirme sırasında ödeme işlemine ilişkin tutarın tam olarak
belirtilmemesi ve gerçekleşen ödeme işlemi tutarının, harcama geçmişi, sözleşme
şartları ve ilgili diğer hususlar dikkate alınarak öngörülen tutarı aşması
halinde, gönderen sıfatına haiz Kullanıcı gerçekleşen ödeme işlemi tutarı kadar
geri ödeme yapılmasını talep edebilir. Alınan malın tüketilmesinden veya
hizmetin alınmasından sonra geri ödeme talep edilemez. PayCO Gönderen sıfatına
haiz kullanıcının talebine ilişkin gerçeğe dayalı kanıtlar sunmasını
isteyebilir. Geri ödeme talebi, ödeme işleminin gerçekleştirildiği tarihten
itibaren iki ay içinde yapılmalıdır.
-
Doğrudan borçlandırma yoluyla yapılan ödeme işleminde, birinci fıkrada yer alan
geri ödemeye ilişkin koşulların oluşmadığı durumlarda Gönderen sıfatına haiz
kullanıcının geri ödeme isteyemez.
-
Ödeme işleminin sözleşmede yer alan referans döviz kuruna uygun olarak
gerçekleştirilmesi kaydıyla, gönderen birinci fıkradaki koşulların oluştuğu
iddiasını döviz kurundan kaynaklanan nedenlere dayandıramaz.
-
PayCO, gönderen sıfatına haiz Kullanıcı’nın geri ödeme talebini aldığı tarihten
itibaren on iş günü içinde kabul ederek geri ödemeyi eksiksiz yapar ya da
gerekçeleri ile birlikte reddederek başvurabileceği hukuki yolları bildirir. Bu
hüküm üçüncü fıkrada belirtilen durumlarda uygulanmaz.
- 22. Sözleşme Değişiklikleri
-
1. PayCO, işbu sözleşmedeki her türlü değişikliği, değişikliğin
yürürlüğe girme tarihinden en az otuz gün(mevzuat değişiklikleri daha kısa bir
süreyi öngörmediği müddetçe) önce Kullanıcılara bildirir.
-
2. PayCO tarafından birinci fıkra uyarınca yapılacak
bildirimde, değişikliğin kapsamı ve yürürlük tarihi, Kullanıcının bu tarihe
kadar işbu sözleşmeyi herhangi bir ücret ödemeksizin feshetme hakkının
bulunduğu, birinci fıkrada öngörülen süre içinde itiraz edilmemesi halinde
değişikliğin kabul edilmiş sayılacağı hususlarına yer verilir.
-
3. Taraflar, referans döviz kurunun uygulandığı durumlarda,
referans döviz kurunda meydana gelecek değişikliklerin bildirim yapılmaksızın
derhal uygulanacağını kabul ederler. Kullanıcı lehine olan referans döviz kuru
değişiklikleri bildirim yapılmaksızın derhal uygulanır.
-
4. Ödeme işleminde kullanılan döviz kurundaki değişiklikler,
her kullanıcı için aynı şekilde hesaplanır ve uygulanır.
- Elektronik Para Kullanıma İlişkin Düzenlemeler
-
Kullanıcı tarafından Elektronik Para İhracı talebinde bulunulması halinde PayCO,
Kullanıcı tarafından tanımlı kredi kartı, banka kartı veya banka hesabı
üzerinden iletilen fon kadar Elektronik Parayı ihraç ederek Kullanıcı’ya
sunacaktır. PayCO, elektronik para karşılığında aldığı fonun tutarını gösteren
dekontu elektronik ortamda Kullanıcı’ya iletecektir.
-
Elektronik Para ihracı karşılığı fon kabulü için Kullanıcı sahip olduğu
elektronik parayı anlaşmalı üye işyerlerinde kullanmak istemesi durumunda mal ve
hizmet alım gerçekleştirilmek istenmesi anında anlaşmalı üye işyeri tarafından
PayCO’in elektronik para ödeme aracı olan ön ödemeli kartın sanal yada fiziksel
olarak istenilen bilgileri iletmesi ile gerçekleştirilir.
-
Kullanıcı, mal/hizmet alımını fiziki işyeri aracılığı ile gerçekleştirmek
istemesi halinde ön ödemeli karttan ilgili tutar POS aracılığı ile çekilir.
Kullanıcının mal/hizmet alımını internet siteleri üzerinden gerçekleştirmek
istemesi halinde PayCO internet sitesi üzerinden PayCO Önödemeli Kart bilgileri
girilerek işlemi tamamlar. Kullanıcı’nın ödemeyi fiziksel pos üzerinden
gerçekleştirecek olması halinde fiziksel pos cihazına kart şifre girişi
gerçekleştirilir.
-
Kullanıcı’nın PayCO ön ödemeli kartı ile elektronik parasını POS cihazından
doğrudan nakit fona çevrilmesini gerçekleştirebilir.
-
PayCO, mevzuat ve diğer kanunların verdiği yetkiler ve koyduğu yükümlülükler
saklı kalmak kaydıyla, Kullanıcı’nın talebi üzerine elektronik paranın karşılığı
kadar fonun geri ödenmesine ilişkin işlemleri gecikmeksizin, her halde en geç
iki iş günü içerisinde yapmakla yükümlüdür. Geri ödeme elektronik paranın fona
çevrilmesi suretiyle gerçekleştirilir.
-
Kullanıcı, herhangi bir zamanda Elektronik Paranın kısmen ya tamamen fona
çevrilmesi talebinde bulunabilecektir. PayCO, Mevzuat uyarınca aksi yönde bir
hak veya yükümlülüğü bulunmadığı sürece, Kullanıcı’nın talebi üzerine Elektronik
Para karşılığı kadar fonun geri ödenmesine ilişkin işlemleri
gerçekleştirecektir.
-
PayCO, elektronik paranın karşılığı olan fonları, yalnızca kullanıcıların
sistemde kayıtlı olan banka hesaplarına ödemektedir. Ödemenin yapılabilmesi için
kullanıcının hesabının onaylanmış olması, PayCO tarafından talep edilen kimlik
doğrulama bilgilerinin kullanıcı tarafından temin edilmiş olması gerekmektedir.
-
Kullanıcı, güvenlik sebepleri dolayısıyla yalnızca kendilerine ait olan banka
hesaplarına ödeme talebinde bulunabileceklerdir. Bu ödemelerde aracı olarak
kullanılan bankalardan kaynaklanan gecikmelerde PayCO sorumlu değildir.
-
Elektronik Para kullanılarak gerçekleştirilen işlemlere ilişkin olarak işbu
sözleşmenin 8.2 ve 20 numaralı maddeleri kapsamında belirtilen şekilde bir geri
ödeme veya iade söz konusu olması halinde, Kullanıcı, ilgili geri ödemenin veya
iadenin Elektronik Para cinsinden yapılacağını kabul eder.
- KART KULLANIMINA İLİŞKİN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLER
-
Kullanıcı kendisine verilen Kart ile PayCO hesabına erişebilir, ödeme
talimatlarını verebilir ve mal ve/veya hizmet alımlarını gerçekleştirebilir.
Kullanıcı’nın talebi halinde Kullanıcı’nın talep ettiği kişilere ek kart
verilebilir.
-
Kullanıcı PayCO Kart ile anlaşmalı kurum/kuruluş/iş yerlerinde, ürün ve hizmet
alabilir, nakit çekebilir; ödeme ve para transferi işlemlerinde, banka ve
ATM’lerde, anlaşmalı kurumların idaresindeki şehir içi toplu ulaşım ile stadyum/
spor alanları gibi tesislerdeki geçiş noktalarında ve uygulamaya alınacak diğer
işlemlerde kullanılabilir.
-
Kartlar’ın kullanımı, takas ve mahsup işlemleri Kanun ile Kanuna bağlı
yönetmelikler ve diğer ilgili mevzuat hükümlerine tabiidir. Mevzuatta herhangi
bir değişiklik olması halinde yapılan değişiklikler yürürlük tarihi itibarıyla
uygulanır.
-
Kullanıcının Kartın kullanımından doğan sorumluluğu kartın eline geçtiği veya
fiziki varlığı bulunmayan (sanal) kart/ cüzdan bilgilerin kendisine iletildiği
andan itibaren başlar.
-
Kartın ve kartın kullanılmasına ilişkin kod numarası, şifre veya kimliği
belirleyici diğer yöntemlere dair bilgilerin güvenli bir şekilde korunması ve
başkaları tarafından kullanılmasına engel olacak önlemlerin alınması
Kullanıcının sorumluluğundadır. Kartın veya bilgilerin kaybedilmesi, çalınması
veya Kullanıcının iradesi dışında gerçekleşmiş herhangi bir işlemin öğrenilmesi
halinde Kullanıcı bu durumu derhal telefon ve/veya internet kanalı ile PayCO’e
bildirmek yükümlülüğü altındadır. Bu gibi hallerde, Kullanıcının bildiriminden
önceki 24 (yirmi dört) saat içinde gerçekleştirilen işlemlerden ilgili yasal
sorumluluk saklı olmak üzere hukuka aykırı kullanımdan doğan zararlar,
Kullanıcı’nın sorumluluğundadır. Hukuka aykırı kullanımın, kullanıcının ağır
ihmaline veya kastına dayanması halinde ve gerekli bildirimin yapılmaması
halinde bu sınır uygulanmaz.
-
Kartın yurt dışında kullanımı ile doğacak olan borç ve alacak kayıtları, ilgili
uluslararası kart kuruluşu aracılığı ile döviz cinsinden PayCO’e bildirilir ve
harcamalar ilgili komisyon ve masraflarıyla birlikte, Kullanıcı’nın hesabına
kaydedildiği tarihte PayCO’in Mevzuat hükümlerine uygun olarak belirlediği döviz
satış kuru veya bu tür harcamalar için tespit edilecek aylık ortalama kur
üzerinden Türk Lirası’na çevrilir ve yansıtılır.
-
Cayma hakkınız Sözleşme’nin kurulduğu tarihte başlar ve kurulmasından itibaren
on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeden ve cezai şart ödemeden cayma
hakkına sahip bulunmaktasınız. Cayma hakkını kullanmak istediğinizi bu süre
içinde PayCO’e 0 (850) 242 72 98 no’lu Çağrı Merkezi yoluyla iletmeniz
gereklidir. İlgili mevzuat uyarınca 7 (yedi) gün içinde kurum tarafından kart
iptali yapılır. Kartınızı yeni harcamalar için kullanamazsınız.
-
Kart kullanımına ilişkin her türlü duyuru, anlaşmalı işyerleri, nakit çekim
noktaları, kampanya, puan uygulamaları, masraf ve ücretler ile diğer her türlü
ayrıntılı bilgiye PayCO’in 0 (850) 242 72 98 no’lu Çağrı Merkezi, PayCO’in
şubeleri veya PayCO’in https://payco.com.tr/ internet
sitesinden, web uygulamalarından veya PayCO’in veya anlaşmalı olduğu Banka veya
kurumlara ait ATM, kiosk ve benzeri kartla otomatik işlem yapmaya yarayan
sistemlerden öğrenilmesi mümkündür.
-
Kartın PayCO politikaları veya ilgili mevzuat çerçevesinde amaca uygun
kullanılmadığının veya kampanya gibi uygulamaların ya da kart sisteminin
suistimal edildiğinin tespit edilmesi durumunda PayCO kartın kullanımı
durdurabilir.
-
25. PayCO Üzerinden Kullanıcı’nın Banka/Kredi Kartı ile PayCO Uhdesinde
Bulunan Ödeme Hesabında Yapacağı Güvenli Ödemelere İlişkin
Düzenlemeler
-
İşbu Sözleşme kapsamında, Kullanıcı, PayCO hesabına tanımladığı banka/kredi
kartları ile PayCO’in sunduğu 3D Secure doğrulama yöntemi ile
gerçekleştirilen güvenli ödeme hizmetlerinden faydalanabilir.
-
Kullanıcı, 5.Maddenin birinci fıkrasında bahsedilen hizmetlerden yararlanmak
için kullanmak istediği banka/kredi kartını PayCO hesabına tanımlayacaktır.
-
PayCO hesabına tanımlanacak banka/kredi kartları, sadece PayCO hesap sahibinin
adına düzenlenen bir kart olmalıdır.
-
Bu işlemden sonra ödeme tutarı kadar bir miktar Kullanıcı’nın banka/kredi
kartından çekilerek karşılığında elektronik para ihraç edilir.
-
Kullanıcı, bu şekilde elektronik paraya çevrilen tutarı ilgili mal ve/veya
hizmetlerin alımında kullanır.
-
26. FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI & GİZLİLİK VE BİLGİ GÜVENLİĞİ
-
“PayCO.com”, “PayCO”, ve PayCO Hizmetlerine ilişkin diğer tüm
URL’ler, logolar ve ticari markalar PayCO’in ve lisanslı
firmalarının ticari markaları ve tescilli ticari markalarıdır. Kullanıcı,
PayCO’in önceden yazılı izni olmadan bunları kopyalayamaz, taklit edemez
veya kullanamaz. Ayrıca tüm sayfa üst bilgileri, özel grafikler, düğme simgeleri
ve yazılar PayCO’in hizmet markaları, ticari markaları ve/veya ticari
sunuş tarzıdır. Kullanıcı, PayCO’in önceden yazılı izni olmadan bunları
kopyalayamaz, taklit edemez veya kullanamaz. PayCO web sitesindeki ve PayCO web
sitesine ilişkin tüm haklar, unvanlar ve menfaatler, buradaki herhangi bir
içerik, PayCO Hizmetleri, PayCO Hizmetlerine ilişkin teknoloji ve yukarıda
bahsedilenlerden oluşturulan ya da türetilen herhangi bir teknoloji ya da tüm
teknolojiler ve içerik PayCO’in ve lisanslı firmalarının özel
mülkiyetindedir.
-
Taraflar, işbu Sözleşme çerçevesinde herhangi bir şekilde diğer Taraf’tan temin
edeceği tüm bilgileri devamlı olarak gizli tutacağını, saklayacağını,
Sözleşme’de belirtilenden başka bir amaç için kullanmayacağını ve bu bilgileri
gizli bilgiler olarak değerlendirerek ilgili Taraf’ın yazılı rızası olmaksızın
üçüncü şahıslara (yasal zorunluluklar dışında) ifşa etmeyeceğini beyan ve
taahhüt etmektedir. İfşa edilmesi halinde ilgili Taraf’ın bilcümle maddi ve
manevi tazminat hakkı saklıdır. Gizlilik hükmü Sözleşme’den bağımsız bir taahhüt
olup, işbu Sözleşme’nin herhangi bir nedenle hitamından sonra da yürürlükte
kalacaktır.
-
27. Hesapların Kapatılması, Sözleşmenin Süresi & Sona Ermesi ve
Fesih Şartları
-
İşbu Sözleşme Madde 1’de belirtilen şekilde Kullanıcı tarafından onaylanması ile
birlikte yürürlüğe girecek olup, burada belirtilen şekilde feshedilmediği sürece
yürürlükte kalacaktır.
-
PayCO 2 (iki) ay öncesinden, Kullanıcı ise 1 (bir) ay öncesinden yapacağı yazılı
bildirimle işbu Sözleşme’yi herhangi bir tazminat ödemeksizin ve neden
göstermeksizin herhangi bir zamanda feshedebilecektir.
-
Taraflar’dan birinin sözleşmesel yükümlülüklerini ihlal etmesi ve ihlalin
düzeltilmesine ilişkin olarak karşı Tarafça iletilen talebe rağmen ilgili
ihlalin 1 (bir) hafta içerisinde düzeltilmemesi halinde, işbu Sözleşme ihtarı
gönderen Tarafça yazılı olarak iletilecek bir ihbarla derhal tazminat
ödemeksizin feshedebilir.
-
Kullanıcı’nın Hizmet’i yasalara veya ahlaka aykırı amaçlarla kullandığının veya
yasalara veya ahlaka aykırı mal veya hizmet temin ettiğinin tespit edilmesi
halinde işbu Sözleşme PayCO tarafından derhal herhangi bir tazminat ödemeksizin
feshedilebilecektir.
-
PayCO’in Mevzuat kapsamındaki faaliyet izninin herhangi bir nedenle
sonlanması halinde, işbu Sözleşme PayCO’e herhangi bir tazminat
yükümlülüğü doğurmaksızın PayCO tarafından yapılan bildirime istinaden
feshedilecektir.
-
PayCO hileli veya yetkisiz kullanım şüphesinin söz konusu olduğu hallerde
Sözleşme kapsamında Kullanıcı’ya sunduğu hizmetleri askıya alabilecek, ödemeyi
kabul etmeyecek, Ödeme Aracı’nı kullanıma kapatabilecektir. Bu durumda PayCO
(Mevzuat’ta bilgi verilmesini engelleyici düzenlemeler bulunması veya güvenliği
tehdit edici objektif nedenlerin varlığı dışında) Kullanıcı’yı bilgilendirecek
ve askıya alınma sebebi ortadan kalktığında hizmetleri ve Ödeme Aracı’nı yeniden
Kullanıcı kullanımına sunacaktır. PayCO ayrıca Kullanıcı’nın işbu Sözleşme’ye
aykırılığı durumunda da aykırılık giderilene kadar Servis’i askıya
alabilecektir.
-
Kullanıcı, Sözleşme hükümlerinden herhangi birine ya da PayCO’in
politikalarına uymaması, PayCO’in hizmetlerini kötüye kullanması, hesapların
amacı dışında kullanılması, PayCO hizmet ve işlemlerinin yasadışı bahis ve şans
oyunlarıyla bağlantılı olarak kullanılması, yapılan işlemler nedeniyle PayCO’in
doğrudan veya dolaylı zarara uğratılması ve /veya yaptırım riski veya muhabir
ilişkileri kapsamında haklı nedenlerin bulunması veya sayılanlar haricinde diğer
haklı nedenlerin bulunması halinde, PayCO’in işbu sözleşme kapsamında sunduğu
hizmetlerin tamamını yahut bir kısmını durdurmaya, iptal etmeye veya, adına
açılan hesapların tamamının veya bir kısmının kullanımını durdurmaya hesapları
kapatmaya ve/veya Dijital PayCO uygulamalarını durdurmaya ve/veya Sözleşmeyi
feshetmeye yetkili olduğunu kabul ve beyan eder.
-
28. Kullanıcının Kişisel Verilerinin Korunması & Ticari Elektronik
İleti Muvafakati
-
Kullanıcı, PayCO’e ait işyeri, ofis veya PayCO’in Temsilcilerinde
doldurmuş olduğu sair formlar, elektronik olarak doldurduğu iletişim formları,
işbu sözleşme dahil olmak üzere çevrimiçi kanallar üzerinden PayCO ile yapmış
olduğu yazılı veya sözlü iletişimler, elektronik posta sistemi üzerinden PayCO’e
göndermiş olduğu elektronik posta, faks veya mektup gibi araçlar ile her türlü
bilgi ve belgeler, telefon kanalı üzerinden veya doğrudan PayCO ile yapmış
olduğu görüşmelerde paylaştığı bilgi ve belgeler ve sair her türlü yolla sözlü,
yazılı veya elektronik olarak paylaştığı kişisel veriler dahil ancak bunlarla
sınırlı olmamak üzere sair yollarda PayCO’ ya aktarılan tüm kişisel verilerinin
PayCO tarafından kısmen veya tamamen, otomatik olan veya olmayan yöntemlerle,
Kişisel Verilerin Korunması Kanun’un (“KVKK”) 1. ve 2. Maddelerine uygun olarak
toplandığını, PayCO tarafından sunulan ödeme hizmetlerinin ve iş faaliyetlerinin
ifası ve/veya icrasını gerçekleştirmek, hizmetlerin satış süreçlerini planlamak
ve/veya icra etmek, ürün ve hizmetleri geliştirmek, çeşitlendirmek, ürün ve
hizmetlerin pazarlama ve reklamını yapmak, ilgili kişileri bu faaliyetlerden
faydalandırmak için gerekli çalışmaları yapmak, ürün ve hizmetler hakkında
bilgilendirmek, ürün ve hizmetler hakkında kullanıcıların memnuniyetin ölçmek,
talep ve şikayetleri yönetmek, gerekli kalite ve standart denetimlerini yapmak,
bilgi güvenliği süreçlerini planlamak, denetlemek ve/veya icra etmek, ticari ve
iş stratejilerini belirlemek ve uygulamak, iş sürekliliği faaliyetlerini
planlamak ve/veya icra etmek, finans, muhasebe ve faturalandırmaya ilişkin
süreçleri takip etmek, hukuki süreçleri takip etmek, verilerin doğru ve güncel
olmasını sağlamak, Şirket operasyonlarının güvenliğini temin etmek, PayCO ile iş
ilişkisi içerisinde olan gerçek ya da tüzel kişilerin hukuki, teknik veya ticari
iş güvenliğini sağlamak, Şirket prosedürleri gibi amaçlarla KVKK’ nın 5. ve 6.
Maddede belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları doğrultusunda
işlenebileceğini kabul beyan ve taahhüt eder.
-
Kullanıcı ayrıca, kimlik, iletişim, kullanıcı işlem, işlem güvenliği, risk
yönetimi, hukuki işlem ve uyum, fiziksel mekan, güvenlik, pazarlama bilgileri ve
sair tüm kişisel veri ve özel nitelikli kişisel verilerinin, yukarıda belirtilen
amaçlarla işlenmesi, aktarılması ve muhafaza edilmesi, toplanan kişisel
verilerin, yukarıda sayılanlar dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere
amaçlar doğrultusunda PayCO tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin
gerçekleştirilmesi için PayCO’in ilgili iş birimleri tarafından gerek
yurtiçi gerekse yurtdışında bulunan iştirakleri, hissedarları, iş ortakları,
tedarikçileri, denetçileri, hizmet sağlayıcıları, kanunen yetkili kamu kurum ve
kuruluşları ile özel kurum ve kuruluşlar, meslek kuruluşları ve benzeri
kuruluşlar, denetleyici ve düzenleyici makamlar, mevzuat hükümlerinin izin
verdiği özel kişiler ile diğer kişi ve kuruluşlarla KVKK’ nın 8. ve 9.
Maddelerinde belirtilen kişisel verilerin aktarılması şartları ve amaçları
çerçevesinde paylaşılması ve aktarılmasını kabul, beyan ve taahhüt eder.
-
Kullanıcı, PayCO, tarafından telefon, faks, elektronik posta mesaj hizmeti,
otomatik arama makineleri gibi elektronik iletişim vasıtaları kullanılarak
elektronik ortamda gerçekleştirilen ve doğrudan pazarlama, reklam, tanıtım,
promosyon gibi amaçlarla gönderilen veri, ses ve görüntü içerikli ticari
elektronik iletilerin Kullanıcı tarafına gönderilmesi ve arama yapılması
amacıyla onay verdiğini kabul ve taahhüt eder.
- 29. Şikayet ve İtiraz Kaydı
Hizmetimizden memnun kalmamanız halinde ya da transferinizde bir hata olduğuna
inanıyorsanız aşağıdaki seçenekleri kullanarak mümkün olan en kısa sürede PayCO ile
iletişim kurma hakkına Kullanıcı her zaman sahiptir. Kullanıcı, şikayette bulunma
prosedürümüze ilişkin tüm ayrıntılar yada müşteri koruma önerisi için veya bir
şikayette bulunmak üzere 0 (850) 242 72 98
numaralı
ücretsiz hattımızdan ve/veya https://payco.com.tr/ sitemizi ziyaret edip
çevrimiçi formu göndererek PayCO’e iletebilecektir. PayCO Kullanıcıların
ödeme hizmeti ile ilgili olarak yapacakları şikayet ve itiraz başvurularını,
başvuru tarihinden itibaren 20(yirmi) gün içinde Kullanıcıya bilgi verecektir.
Kullanıcıların başvuru yöntemine uygun olarak kanıtlanabilir ve gerekçeli
biçimde cevaplandırır. PayCO, Kullanıcıların şikayet ve itirazlarının ilgili
birimlere kolaylıkla ulaşmasını sağlayacak tedbirleri almak, gerekli birimleri
oluşturmak ve Kullanıcıların şikayet ve itiraz başvuru araçları hakkında gerekli
bilgilendirmeyi yapmakla yükümlüdür. Bu bağlamda, başvuru araçları PayCO
belirleyeceği diğer usullerle de tayin edebilecek olup Kullanıcılar ayrıca
değişikliklerden haberdar edileceklerdir.
30. Uygulanacak Hukuk ve Yetkili Mahkeme
Taraflar, işbu
Sözleşme ve ekleri ile bağlantılı olarak ortaya çıkacak anlaşmazlıklarda, kanunen
yetkili mahkeme ve icra dairelerinin yetkileri saklı kalmak kaydıyla, İstanbul
Anadolu Mahkemeleri’nin ve İcra Daireleri’nin yetkili olacağını kabul ederler. İşbu
Sözleşme, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına tabidir.
31. Mücbir
Sebep
-
İşbu Sözleşme kapsamında Taraflar’ın Sözleşme’den kaynaklanan yükümlülüklerinin
ifasını kısmen veya tamamen engelleyen, Taraflar’ın iradeleri dışında oluşan,
kaçınılması ve/veya önceden kestirilmesi mümkün olmayan genel grev, lokavt,
savaş, terörist hareketler, deprem, sel gibi doğal afetler, yangın halleri vb
gibi haller Mücbir Sebep sayılacaktır. Taraflar, mücbir sebebin ortaya çıktığını
karşı tarafa bildirecek ve belgeler ile kanıtlayacaklardır. Mücbir sebep halinde
yükümlülüklerini yerine getirmede gecikecek veya getiremeyecek taraf durumu
durumun ortaya çıkmasından itibaren mümkün olan en kısa zamanda ve en kısa
yoldan diğer tarafa bildirecektir. Bu halin 1 (bir) aydan fazla sürmesi halinde
Taraflar, işbu Sözleşmeyi Mücbir Sebep hali ortadan kalkana kadar askıya
alabilecekler ya da hakları ihlal edilen Taraf işbu Sözleşme’yi tazminatsız
olarak feshedebileceklerdir.
-
PayCO’in işbu Sözleşme kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirmesinde,
PayCO’in kontrolü dışındaki olaylar (sistemsel ve teknik arıza ve
aksaklıklar, yasal, adli ve idari merci karar ve uygulamaları, hükümet ve kamu
kuruluşları ve yetkili merci/kurum kararları vb.) nedeniyle gecikme veya yerine
getirememezlik olması halinde ödeme yapılamaması durumunda Kullanıcılar,
PayCO’den her ne nam altında olursa olsun, herhangi bir ödeme, ceza veya
tazminat talep etmeyeceğini ve PayCO’e hiçbir suretle herhangi bir
sorumluluk yüklemeyeceğini, kabul ve taahhüt eder.
- Hükümlerin Geçersizliği
-
Eğer işbu Sözleşmenin herhangi bir hükmü, herhangi bir sebepten ötürü geçersiz,
mevzuata aykırı veya uygulanamaz hale gelirse, bu geçersizlik, uygulanamama veya
mevzuata aykırılık hali olmasaydı nasıl uygulanacak idiyse buna en yakın şekilde
yorumlanır ve uygulanır. Böyle geçersiz, uygulanamaz veya mevzuata aykırı olarak
kabul edilen bir hükmün mevcudiyeti diğer hükümlerin geçerliliğini, yasalara
uygunluğu ve uygulanabilirliğini etkilemez.
-
Ayrıca, işbu Sözleşmede yer alan koşullardan herhangi birisinin taraflarca
farklı uygulanması, o maddenin bu şekliyle kabul edildiği anlamına gelmeyeceği
gibi, söz konusu uygulama diğer maddelerin geçerliliğine de sirayet
etmeyecektir. Ayrıca bir kısım maddelerin uygulanmaması, söz konusu maddelerin
yürürlükten kalktığı şeklinde de yorumlanmayacaktır.
-
Delil Sözleşmesi
Kullanıcılar, işbu sözleşmeden doğacak
uyuşmazlıklarda PayCO’in kendi veri tabanında, sunucularında tuttuğu
elektronik ve sistem kayıtlarının, ticari kayıtlarının defter ve mikrofilm,
mikrofiş, ses, teyp bantları, bilgi işlem ve bilgisayar vs. kayıtlarının H.M.K.
madde 199 kapsamında belge olarak değerlendirilerek, geçerli delil olacağını
kabul eder.
34. Tadil
İşbu Sözleşmeyi değiştirecek
ve/veya tamamlayacak her türlü anlaşmanın/tadil işleminin yazılı olarak
yapılması zorunlu olup, sözlü anlaşmalar geçersizdir.
35.
Yürürlük
İşbu Sözleşme 35 (otuz beş) madde, Ek-1 ve 1 nüshadan
ve işbu Sözleşme’nin ekleri ve ayrılmaz bir parçası olan aşağıdaki eklerden
ibaret olup, taraflarca tüm hükümleri üzerinde mutabık kalınarak …/…/2022
tarihinde imzalanmış ve aynı tarihte yürürlüğe girecektir.
EK-1: ÜCRET BİLGİLENDİRME TABLOSU
Banka Havalesi ile Para Yükleme
|
Ücretsiz
|
Hesaplar Arasında Para Transferi
|
%2,5 komisyon ücreti tahsis edilir.
|
Banka Havalesi ile Para Çekme
|
İşlem başına 5TL ücret tahsis edilir.
|